Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dokumada Motif ve Sembol III | HKE 443 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MİNE TAYLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MİNE TAYLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk halı ve diğer dokumalarında görülen motiflerin bilinmesi ve bunların yeni tasarımlarda uygulanması. |
Dersin İçeriği | Türk el dokumalarında görülen motifler ve sembolleri bilir ve bu motiflerin kökenlerine yönelik araştırmalarda bulunarak ikonografik çalışmalar yapar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Motif kavramını bilir ve anlatır. | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Sembol kavramını bilir anlatır. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Gösterge bilim ve tarihsel gelişimini bilir ve anlatır. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Gösterge, gösteren ve gösterilen ilişkisini bilir. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Göstergebilim, sembolizm ve motif ikonografisi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Türk dokumalarında kullanılan sembol ve motifleri tanır. | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk dokumalarında motif ve sembol kavramına giriş. | |
2 | Motif, sembol ve ikonografi kavramlarının etimolojik olarak incelenmesi. | |
3 | Türk dokumalarında kullanılan motifler. | |
4 | Koçboynuzu motifi kökeni ve eskiz çizimi. | |
5 | Elibelinde motifi kökeni, kullanıldığı dokumalar ve eskiz çizimleri. | |
6 | Koçboynuzu ve elibelinde motifi kullanarak yüzey tasarımı oluşturmak. | |
7 | Eskizlerin onaylanması. | |
8 | Eskizlerin elde veya dijital ortamda renklendirilmesi. | |
9 | Bereket motifinin kökeni, kullanıldığı dokumalar ve eskiz çizimleri. | |
10 | Bereket motifi kullanarak yüzey tasarımı oluşturmak. | |
11 | Eskizlerin onaylanması. | |
12 | Eskizlerin renklendirilmesi. | |
13 | Bukağı motifi kökeni, kullanıldığı dokumalar ve eskiz çizimleri. | |
14 | Eskizlerin onaylanması ve renklendirilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ERBEK G., Anadolu Kilimleri (2 Cilt), T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, DÖSİM, Ankara, 1995, Türkiye. Harris J.5000Years Tekstil, British Museum Press., Londra, 1993, İngiltere. Türk Soylu Halklarının Halı, Kilim ve Cicim Sanatı, Uluslar arası Bilgi Şöleni Bildirileri, 27-31 Mayıs Deniz, B. Türk Dünyasında Halı, Düz Dokuma Yaygıları, Atatürk Kültür Merkez Başkanlığı Yayınları., İzmir 2000 Ölçer, N. Türk ve İslam Eserleri Müzesi Kilimleri. Eren Yayınları İstanbul.1998 Acar, B., Kilim-Cicim, Zili-Sumak Türk Düz Dokuma Yaygıları. Eren Yayınları,., İstanbul 1982 Tekçe, EFPazırık, Altaylardan Bir Halının Öyküsü. Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 1993. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |