Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Trafik ve Çevre Eğitimi SNE 203 3 2 + 2 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EBRU UZUNKOL
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Trafik sorunları ve çözümleri, trafikle ilgili temel kurallar, çevre sağlığı için toplumda çevre bilincinin yerleştirilmesi ve çevre kirliliğinin canlılar üzerindeki etkisi, bulaşıcı ve salgın hastalıkların sebepleri ve sonuçları, ne gibi tedbirler alınması gerektiği ile ilgili bilgiyi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Uzun mesafeli ve kent içi ulaştırmada çağdaş ulaşım yaklaşımları, trafik sorunu ve çözümleri, trafikle ilgili temel kurallar ve kavramlar, ilköğretimde trafik eğitimi, toplumda çevre bilincinin yerleştirilmesi ve çevre kirliliğinin canlılar üzerindeki etkisi, bulaşıcı ve salgın hastalıklar ve alınması gereken tedbirler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Trafikle ilgili temel kurallar ve kavramları farklı boyutlarıyla değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 İlköğretimde trafik eğitimi ve etkinlikleri üzerine tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Çevre kirliliği ve ekosistem ilişkilerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Çevre kirliliğinin canlılar üzerindeki etkisini araştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uzun mesafeli ve kent içi ulaştırmada çağdaş ulaşım yaklaşımları,
2 Trafikle ilgili temel kurallar ve kavramlar,
3 Trafik sorunu ve çözümleri,
4 Trafik eğitimi, sorumluluklarımız
5 İlköğretimde trafik eğitimi ve etkinlikler
6 Global değişimin çevre üzerine etkisi,
7 Çevre kirliliği ve ekosistem,
8 Çevre kirliliğinin canlılar üzerindeki etkisi,
9 Ara sınav
10 Hava kirliliği ve oluşabilecek hastalıklar
11 Toprak kirliliği ve olaşabilecek hastalıklar
12 Su kirliliği ve oluşabilecek hastalıklar
13 Epidemiyoloji,
14 Bulaşıcı ve salgın hastalıklar.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

 Şanşekerci, C. ve Alpaslan, T. (2003), Sağlık ve Trafik Eğitimi. Ezgi Kitabevi Yayınları: Bursa.
 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. X
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. X
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. X
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. X
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). X
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. X
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. X
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir.
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. X
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. X
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 40
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 76
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,04
Dersin AKTS Kredisi 3