Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Psikolojisi EBB 102 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ HAYDAR ŞAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eda Biçener

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini, çocukluk süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi kavratmaktır.

Dersin İçeriği

(YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Sosyal Psikolojinin Tanımlanması, Sosyal, Psikolojinin Tarihsel Gelişimi, Sosyalleşme Ve Eğitim, Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri, Sosyal Algı, Yükleme Teorisi ve Çocuk Ve Ergenlerin Psikolojisi, Çocukların Ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi, Farklı Aile İçi İletişim Çeşitleri, Kişiliğin Gelişimi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 PGelişimin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Kişilik gelişimini cinsel kimlik ve psikososyal gelişim dönemlerine göre açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
3 Çocukların fiziksel ve psikomotor gelişimlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
4 Çocukların ve ergenlerin sosyal ve duygusal gelişimlerini açıklar. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Öğrenme psikolojisini tanımlar. Anlatım, Sınav, Ödev,
6 Öğrenmenin biyolojik temellerini açıklar. Anlatım, Sınav,
7 Öğrenmeye etki eden faktörleri açıklar Anlatım, Sınav, Ödev,
8 Öğrenmede davranışsal yaklaşımları tanımlar Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
9 Sosyal öğrenme teorilerini değerlendirir. Anlatım, Sınav, Ödev,
10 Davranışçı öğrenme teorilerini değerlendirir Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
11 Bilişselci öğrenme teorilerini değerlendirir Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Psikoloji Kavramının Temeli Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma
2 Çocuk ve Ergenlerin Psikolojisi Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma
3 Çocukların ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma
4 Çocukların ve Ergenlerin Sosyal-Duygusal Gelişimi Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma
5 Çocukların ve Ergenlerin Bilişsel Gelişimi Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma
6 Kişiliğin Gelişimi Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma
7 Ara sınav
8 Öğrenme Nedir? Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma
9 Öğrenme Psikolojisi Kavramı Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma
10 Öğrenme Teorileri Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma
11 Öğrenmenin Biyolojik Temelleri Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma
12 Öğrenme Etkenleri Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma
13 Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma
14 Sosyal Öğrenme Teorileri Kaynak kitaptan ilgili yerleri okuma
Kaynaklar
Ders Notu

Alim Kaya, Eğitim Psikolojisi

Ders Kaynakları

Cüceloğlu, D; İnsan ve Davranışı; İst, Remzi Kitabevi,1996
Yıldırım,R;Öğrenmeyi Öğrenmek; İst, Sistem yy, 2001
Editör Binnur, Yeşilyaprak ,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ankara Pegem yayıncılık, Mart 2005
Yeşilyaprak, B.,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2003.
Selçuk, Z.,Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2000.
Özyurt, S.ve Girgin, N.,Gelişim Süreçleri, Değişim Yayınları, Adapazarı, 2000.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır.
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular.
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular.
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular.
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır.
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar.
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5