| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| A.Seç. Çocuk Ruh Sağlığı | OOE 426 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SUAT KOL |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. AYŞE GÜLER KÜÇÜKTURAN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör Eslem Gözde FİDE |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocukluk döneminde çocukların ruh sağlığını etkileyen etmenlerin kavranması ve çocukların sağlıklı olabilmeleri için öğretmenlerin temel bilgi ve becerilerini geliştirmek |
| Dersin İçeriği | Ruh Sağlığının Tanımı, Önemi, Ruh Sağlığının Tarihsel Gelişimi, Ruh sağlığı İle İlgili Kuramlar, Çocuklarda Görülen Davranış ve Uyum Problemlerinin Tanısı ve Tedavisi, Aile İçindeki Özel Durumların Çocuğun Ruh Sağlığına Etkileri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk ruh sağlığı ve ruhsal gelişim dönemleri hakkında genel bir bilgi düzeyine ulaşabilir. | ||
| 2 | Ailede ruh sağlığı, çocuk ruh sağlığını etkileyen özel durumlar hakkında genel bir bilgi edinebilir | ||
| 3 | Erken çocukluk döneminde sıklıkla karşılaşılan ruhsal sorunları açıklayabilir | ||
| 4 | Çocukluk ruhsal bozukluklarında değerlendirme ve tedavi süreçlerini ifade edebilir. | ||
| 5 | Edindikleri bilgileri meslekleri açısından nasıl kullanabileceklerini kavrayabilir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ruh Sağlığına İlişkin Yaklaşımlar Kaynak | |
| 2 | Ruh Sağlığı ve Çocuk Ruh Sağlığı Kaynak |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Ed. Yasemin AYDOĞAN, Çocuk Ruh Sağlığı, Eğiten Kitap. Atalay YÖRÜKOĞLU, Çocuk Ruh Sağlığı. Ed. Serdal SEVEN, Çocuk Ruh Sağlığı, Pegem Akademi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
| 2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
| 3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
| 4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
| 5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
| 6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
| 7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
| 8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk ruh sağlığı ve ruhsal gelişim dönemleri hakkında genel bir bilgi düzeyine ulaşabilir. | |||||||||||
| 2 | Ailede ruh sağlığı, çocuk ruh sağlığını etkileyen özel durumlar hakkında genel bir bilgi edinebilir | |||||||||||
| 3 | Erken çocukluk döneminde sıklıkla karşılaşılan ruhsal sorunları açıklayabilir | |||||||||||
| 4 | Çocukluk ruhsal bozukluklarında değerlendirme ve tedavi süreçlerini ifade edebilir. | |||||||||||
| 5 | Edindikleri bilgileri meslekleri açısından nasıl kullanabileceklerini kavrayabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 15 |
| Toplam | 15 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||