Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erk. Çoc. Müzik Eğitimi ve Folklorik Uygulamaları OOE 302 6 3 + 4 5 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK
Dersi Verenler Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Sadiye KELEŞ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Folklorun alanı, folklorun amacı, folklorun ilişkide olduğu ve yararlandığı bilim dalları, erken çocuklukta müziğin önemi ve amacı, müzik etkinliklerinin çocuğun gelişimine etkisi, okul öncesi eğitim etkinliklerinde müziğin önemi, çocuklara uygun şarkı seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalar, müzik öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmak

Dersin İçeriği

Erken çocuklukta müziğin önemi ve amacı, müzik etkinliklerinin çocuğun gelişimine etkisi, okul öncesi eğitim etkinliklerinde müziğin önemi, çocuklara uygun şarkı seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalar, müzik öğretim yöntem ve teknikleri ile folklorun alanı, folklorun amacı,folklorun ilişkide olduğu ve yararlandığı bilim dalları, müzik notaları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Folklorun alanını tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi,
2 Folklorun ilişkide olduğu ve yararlandığı bilim dallarını açıklar, yörelere göre folklor kültürünü açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi,
3 Okul öncesi eğitim etkinliklerinde müziğin önemini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi,
4 Çocuklara şarkı öğretim yöntem ve tekniklerine örnekler verir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Performans Görevi,
5 Çocuklara uygun şarkıları öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi,
6 Müzik notalarını okur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Folklorun amacı
2 Folklorun alanı
3 Folklorun ilişkide olduğu ve yararlandığı bilim dallarını
4 Oyun, çocuk oyunları, halk oyunları
5 Nota öğretim teknikleri
6 Erken çocuklukta müziğin önemi ve amacı
7 Müzik etkinliklerinin çocuğun gelişimine etkisi
8 Ara sınav
9 Okul öncesi eğitim etkinliklerinde müziğin önemi
10 Çocuklara uygun şarkı seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalar
11 Müzik öğretim yöntem ve teknikleri
12 Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı ve donanımı
13 Okul öncesi çocuklarına yönelik şarkı dağarcığı
14 Okul öncesi çocuklarına yönelik şarkı dağarcığı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Çetin, G. (2006) Etkinliklerle Müzik Öğretimi. Kök Yayıncılık: Ankara
Sun, M. & Seyrek, H. Okulöncesi Eğitimde Müzik. Müzik Eserleri Yayınları: İzmir
Erman A (2011) Türk Halkbilimi. Adana: Karahan Kitabevi
Yavuzoğlu, N. Temel Müzik Eğitimi. İnkılap Kitabevi: İstanbul
Boratav, Pertev Naili. 100 Soruda Türk Folkloru, Gerçek Yayınevi
Alangu, T. (1983) Türkiye Folkloru El kitabı. İstanbul: Adam Yay

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. X
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. X
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. X
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. X
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. X
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. X
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. X
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. X
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. X
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Sözlü Sınav 0 7 0
Performans Görevi (Uygulama) 1 7 7
Performans Görevi (Seminer) 0 7 0
Final 1 7 7
Ödev 2 10 20
Toplam İş Yükü 178
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,12
Dersin AKTS Kredisi 7