Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
A Seç: Karşılaştırmalı Okul Öncesi Eğitim OOE 420 8 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının okul öncesi eğitim programının özellikleri ile Türkiye de ve dünyada uygulanan okul öncesi eğitim program yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmalarını, bu modelleri karşılaştırılıp, benzer ve farklı yönlerini, Türkiye’de uygulanabilirliliğini fark etmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, önemi, Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimi, Karşılaştırmalı eğitimin eğitim yöntemleri, Ülkeler ve ülkemizdeki okul öncesi eğitimle karşılaştırılması,A.B.D.’de Okul Öncesi Eğitim,Batı Avrupa Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (Fransa,Almanya, İngiltere, Danimarka, Hollanda, İtalya’da Okul Öncesi Eğitim), Doğu Avrupa Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (Rusya, Gürcistan),Uzak Doğu Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (Japonya, Çin), Orta doğu Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (İran, Irak, İsrail), Güney Asya Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (Hindistan, Pakistan).

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Karşılaştırmalı eğitimin tanımını ve önemini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
3 Karşılaştırmalı eğitimin eğitim yöntemlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Ülkeler ve ülkemizdeki okulöncesi eğitimi karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ,A.B.D. de Okul Öncesi Eğitimi anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Kanada, Küba; İzlanda da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimin nasıl olduğunu açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
7 Federal Almanya Cumhuriyeti, Avusturya ,Lüksemburg, Polonya Cumhuriyetin de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
8 Fransa,İngiltere, İrlanda, İskoçya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
9 Belçika,Danimarka, Hollanda, İsviçre de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimi anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
10 Rusya, Gürcistan,Moldova, Estonya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimi anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, karşılaştırmalı eğitimin önemi Ders Notları- İlgili Slaytlar
2 Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimi,Karşılaştırmalı eğitimin eğitim yöntemleri, Ders Notları- İlgili Slaytlar
3 Türk eğitim sistemi, ülkeler ve ülkemizdeki okul öncesi eğitimle karşılaştırılması Ders Notları- İlgili Slaytlar
4 Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, A.B.D. de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, Ders Notları- İlgili Slaytlar
5 Kanada, Küba; İzlanda da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, Ders Notları- İlgili Slaytlar
6 Federal Almanya Cumhuriyeti, Avusturya ,Lüksemburg, Polonya Cumhuriyetin de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, Ders Notları- İlgili Slaytlar
7 Fransa,İngiltere, İrlanda, İskoçya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, Ders Notları- İlgili Slaytlar
8 Belçika,Danimarka, Hollanda, İsviçre de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, Ders Notları- İlgili Slaytlar
9 İtalya, İspanya, Finlandiya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, Ders Notları- İlgili Slaytlar
10 Rusya, Gürcistan,Moldova, Estonya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, Ders Notları- İlgili Slaytlar
11 Japonya, Çin, Güney Kore,Singapur da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, Ders Notları- İlgili Slaytlar
12 İran, Irak, İsrail, Suriye de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, Ders Notları- İlgili Slaytlar
13 Güney Afrika cumhuriyeti, Mısır Arap Cumhuriyeti, Özbekistan da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, Ders Notları- İlgili Slaytlar
14 Hindistan, Pakistan, Endonezya, Şili de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim. Ders Notları- İlgili Slaytlar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Balcı, Ali. (2011). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Pegem Akademi: Ankara
Bakioğlu, Ayşen.(2013). Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık:Ankara
Aynal, Songül. (2012). Karşılaştırmalı Eğitim Yansımaları. Pegem Akademi:Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır.
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular.
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular.
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular.
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır.
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar.
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Seminer) 30
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5