Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
A Seç: Kaynaştırma Eğitimi OOE 424 8 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler Öğr.Gör. SARE ERGÜN,
Dersin Yardımcıları

Öğr Gör Suzan Cömert Özata

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Özel eğitimde eğitsel yerleştirme, en az kısıtlayıcı ortam ilkesi, bütünleştirme uygulamaları, başarılı kaynaştırma, davranış yönetimi, öğretimsel uyarlamalar, sosyal beceri öğretimi.

Dersin İçeriği

Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımlan: birlikte ve ayn eğitim; bütünleştirmenin tanımı; en az kısıtlayıcı eğitim ortamı kavramı, tarihçesi, yasal dayanaklan ve türleri; destekleyici özel eğitim hizmetleri: danışmanlık, sımf-içi destek ve kaynak oda; bütünleştirmede işbirliği: tanımı, önemi ve türleri; Türkiye'de bütünleştirme süreci: geçmişte ve günümüzde bütünleştirme; Türkiye'de özel eğitimle ilgili yasal düzenlemelerde bütünleştirme; bütünleştirmenin başansım etkileyen etmenler; bütünleştirmeyle ilgili araştırmalar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kaynaştırma nedir, kaynaştırmanın önemi ve tarihçesini söyler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Bireysel Eğitim Programını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Kaynaştırma ortamında davranış yönetimini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
4 Bütünleştirme uygulamalarında yer verilen öğretimsel uyarlamalarını örneklerle açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kaynaştırma nedir, kaynaştırmanın önemi ve tarihçesi Ders notları-ilgili slaytlar
2 Yasal Düzenlemeler Ders notları-ilgili slaytlar
3 Kaynaştırma modelleri ve kriterleri Ders notları-ilgili slaytlar
4 Kaynaştırmanın başarısını etkileyen faktörler Ders notları-ilgili slaytlar
5 Kaynaştırma ortamında yapılması gereken düzenlemeler Ders notları-ilgili slaytlar
6 Kaynaştırma ortamında Bireysel Eğitim Programı Ders notları-ilgili slaytlar
7 Okul öncesi dönemde kaynaştırma Ders notları-ilgili slaytlar
8 ARASINAV
9 Kaynaştırma ortamında sosyal beceriler Ders notları-ilgili slaytlar
10 Kaynaştırma ortamında davranış yönetimi Ders notları-ilgili slaytlar
11 Kaynaştırma yapılan bir sınıf ortamında gözlem Ders notları-ilgili slaytlar
12 Özel eğitim gereksinimine dönük olarak hazırlanan kaynaştırma etkinlikleri Ders notları-ilgili slaytlar
13 Özel eğitim gereksinimine dönük olarak hazırlanan kaynaştırma etkinlikleri Ders notları-ilgili slaytlar
14 Özel eğitim gereksinimine dönük olarak hazırlanan kaynaştırma etkinlikleri Ders notları-ilgili slaytlar
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları

Ders Kaynakları

Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Ltd. Ş. Kırcaali İftar G, Batu S. Kaynaştırma. Kök Yayıncılık Ankara:2000
Diken İ. Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi. Ankara:2012
Tanrıverdi Kış A.Kaynaştırma Uygulamaları ve Özel Eğitim Uygulamaları Öğretmen El Kitabı. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara:2011

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. X
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. X
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. X
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. X
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. X
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. X
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. X
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. X
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. X
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 20
1. Ara Sınav 35
1. Ödev 25
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 8 8
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 8 16
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5