Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk Seç: Avrupa Birliği Eğitim Politikaları OOE 443 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Esra Betül Menevşe

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türkiyenin Avrupa Birliğine adaylığı sürecinde eğitim alanında uyum ve değişim uygulamalarının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Avrupa Birliğinin eğitim politikaları, Avrupa Birliğine üye ülkelerin eğitim sistemleri ve AB ülkeleri ile Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 TürkiyeAvrupa Birliği ilişkilerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Avrupa Birliğinin eğitim alanındaki politikası ve eğitim projelerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Avrupa Birliği ülkelerinin eğitim sistemlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Avrupa Birliğinin eğitim politikaları ve Türk eğitim sistemine etkilerini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Türkiye ve AB uyumlu eğitim paketlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Eğitime ilişkin uygulama örneklerini karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Avrupa Birliğinin Temelleri ve Avrupa Birliğinin Tarihsel Gelişimi Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
2 TürkiyeAvrupa Birliği İlişkileri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Avrupa Birliğinin Eğitim Alanındaki Politikası ve Eğitim Projeleri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Avrupa Birliği Ülkeleri Eğitim Sistemleri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Avrupa Birliği ve Türk Eğitim Sisteminin Karşılaştırması Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Türk Eğitim Sisteminin Avrupa Birliğinden Beklentileri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Ara Sınav Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Avrupa Birliğinin Eğitim Politikaları Ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sisteminin Yapısal Sorunları Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Avrupa Birliğinin İlköğretim, Ortaöğretim, Yükseköğretim İle İlgili Politikaları Ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Türkiye ve AB Uyumlu Eğitim Paketleri: Socrates Programları; Comenius ve Erasmus Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Türkiye ve AB Uyumlu Eğitim Paketleri: Socrates Programları; Grundtvig Lingua ve Minerva Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Türkiye ve AB Uyumlu Eğitim Paketleri: LEONARDO DA VINCI Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Türkiye ve AB Uyumlu Eğitim Paketleri: Tempus ve Youth (Gençlik) Programı Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Eğitime İlişkin Uygulama Örneklerinin Karşılaştırılması Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Cansevdi , Hürrem (2004)  Avrupa Birliği’nin bilim, araştırma ve eğitim politikaları ve Türkiye’nin uyumu, İstanbul : İktisadi Kalkınma Vakfı

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. X
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. X
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. X
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. X
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. X
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. X
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. X
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. X
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. X
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 1 2 2
Performans Görevi (Seminer) 2 10 20
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5