| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmenlik Uygulaması II | IME 406 | 8 | 2 + 6 | 5 | 10 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. AYŞE ZEYNEP AZAK, Doç.Dr. ERCAN MASAL, Prof.Dr. MELEK MASAL, Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI, Prof.Dr. İSMAİL ÖNDER, Doç.Dr. AYSUN ÖZTUNA KAPLAN, Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU, MEB Personeli , Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE, Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAYLAN ERGENE, | 
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Emine Nur BİLGİÇ | 
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Kuramsal temelli derslerde edinilen kazanımların gerçek ortamda uygulanması ve böylece öğretmen adaylarının matematik öğretimi alan bilgisi ve öğretmenlik becerilerini geliştirmelerini sağlamak | 
| Dersin İçeriği | Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Her hafta bir günlük plan hazırlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, | 
| 2 | Sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, | 
| 3 | Hazırladığı planı uygular. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, | 
| 4 | Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu hazırlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Planlama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. | 
| 2 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. | 
| 3 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. | 
| 4 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. | 
| 5 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. | 
| 6 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. | 
| 7 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. | 
| 8 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. | 
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. | 
| 11 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. | 
| 12 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. | 
| 13 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. | 
| 14 | Portfolyo hazırlama. | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | YÖK/Dünya Bankası.(1998) Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmetöncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri, MEB yayınları | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
| 2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
| 3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
| 4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
| 5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | ||||||
| 6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
| 7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
| 8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
| 9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
| 10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
| 11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
| 12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
| 13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | X | |||||
| 14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | X | |||||
| 15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Her hafta bir günlük plan hazırlar. | |||||||||||||||
| 2 | Sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. | |||||||||||||||
| 3 | Hazırladığı planı uygular. | |||||||||||||||
| 4 | Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu hazırlar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Performans Görevi (Uygulama) | 4 | 10 | 40 | 
| Toplam İş Yükü | 258 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||