| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uygulama Atölyesi II (Endüstriyel Seramik) | SRM 426 | 8 | 4 + 2 | 5 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk standart normları göz önünde tutularak konular araştırılır ve tasarlanır.Tasarlanan ürünler model , model kalıbı ve ürün şekillendirilmesi uygulanarak nihai tüketiciye ulaşmasında takip edilen yöntemlerin kazanılması amaçlanır. |
| Dersin İçeriği | Eğitim süresince işlenen konuların uygulamasını kapsayan seçmeli derste tasarım aşamasından paketleme –tüketiciye ulaşma aşamasına kadar ( tüm aşamalarıyla ) sergilenme-sunuş kazanımları dersin içeriğini oluşturur. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yedinci dönem tasarlanmış olan yemek takımın şablon şekillendirme yöntemi incelenerek iki uygulaması yapılır. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 2 | Döküm yöntemiyle şekillenecek model ve kalıplar yapılır. | Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| 3 | Masif şekillendirme incelenir ve modelleri yapılır. | Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Performans Görevi, |
| 4 | Teksir kalıbı incelenir ve bir kalıbın teksir kalıbı yapılır. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 5 | Kalıplardan yarı mamul alınır ve sırlı pişirilerek ürün elde edilir. | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| 6 | Tasarlanmış özgün yemek takımı sırlı pişmiş olarak ve bitirme raporu ile birlikte bitirme jürisinde sözlü savunma ile sunulur. | Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yedinci yarı yıl da modelleri yapılmış olan tasarımların alçı kalıp yapımına devam edilir. | |
| 2 | Alçı model kalıp yapımına devam edilir. | |
| 3 | Alçı model kalıp yapımına devam edilir. | |
| 4 | Alçı model kalıp yapımına devam edilir. | |
| 5 | Alçı model kalıp yapımına devam edilir. | |
| 6 | Şekillendirme yapılacak çamurun hazırlanması ve deneylerin yapılması. | |
| 7 | Seramik döküm çamurundan şekillendirme yapılır. | |
| 8 | Şekillendirme işlemine devam edilir. | |
| 9 | Rötuş ve silim yapılır, bisküi pişirim yapılır. | |
| 10 | Tasarımı yapılmış ürünlerin tümüne birinci pişirimden vize notu verilir. | |
| 11 | Sır ve dekor araştırması yapılır. | |
| 12 | Sırlı pişirim. | |
| 13 | Dekorlu pişirim. | |
| 14 | Dekorlu pişirim. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Yedinci dönem tasarlanmış olan yemek takımın şablon şekillendirme yöntemi incelenerek iki uygulaması yapılır. |
| 2 | Döküm yöntemiyle şekillenecek model ve kalıplar yapılır. |
| 3 | Masif şekillendirme incelenir ve modelleri yapılır. |
| 4 | Teksir kalıbı incelenir ve bir kalıbın teksir kalıbı yapılır. |
| 5 | Kalıplardan yarı mamul alınır ve sırlı pişirilerek ürün elde edilir. |
| 6 | Tasarlanmış özgün yemek takımı sırlı pişmiş olarak ve bitirme raporu ile birlikte bitirme jürisinde sözlü savunma ile sunulur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 255 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||