| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Seramik Tasarımı I | SRM 207 | 3 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK |
| Dersi Verenler | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sanatsal uygulama ve tasarım malzemesi olarak seramiği değerlendirebilecek bilinci oluşturmak ve malzemenin şekillendirmesinde ustalaşmak. |
| Dersin İçeriği | Önceden tespit edilen iki farklı alanda seramik obje için araştırma ve tasarım yapmak, uygulama aşamalarını tamamlayıp bitmiş çalışmaları ve konularla ilgili sunumları gerçekleştirmek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İstenilen tasarımları yapabilmek için uygun araştırma metotlarını kullanmak. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 2 | Bu metotları ve araştırmaları tasarımı destekleyen bir sunuma uyarlamak. | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 3 | Seramik malzeme ile artistik, mimari ya da fonksiyonel nesnelerle ilişkilendirmek. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, |
| 4 | Karmaşık biçimlerin şekillendirilmelerine dair problemleri tartışmak. | Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, |
| 5 | Malzemenin şekillendirilmesi, kurutulması, pişirimi, sırlanması ve sır pişirimi aşamalarını gerçekleştirebilmek ve bu aşamalarda ortaya çıkan problemleri sorgulamak. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Proje / Tasarım, |
| 6 | Ürünün tasarımdan sunuma tüm aşamalarını çözümlemek. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders konuları, kısıtlamalar, kurallar ve sınav tarihleri yazılı olarak dersi alan her öğrenciye verilir, konular açıklanır, soru cevap açıklamalar yapıldıktan sonra ön araştırma için öğrenciler serbest bırakılır | |
| 2 | Araştırmaları olgunlaşan çalışmalardan birisinin eskiz aşamasının tamamlanması beklenir, tamamlanan ve ders koordinatöründen onay alan eskizin uygulama aşaması başlar | |
| 3 | Uygulama devam, diğer çalışmalardan eskiz çalışmaları ve araştırma çalışmaları yürütülmeye devam eder | |
| 4 | Uygulama devam, diğer çalışmalardan eskiz çalışmaları ve araştırma çalışmaları yürütülmeye devam eder | |
| 5 | çalışma kurutulurken ikinci uygulama şekillendirilmeye başlanır | |
| 6 | Kısa Sınav: İlk 6 haftanın genel değerlendirilmesi, 1 bisküvisi yapılmış uygulama ve çalışmanın paftası ve bütün eskiz çalışmalarının dosyası | |
| 7 | Sırlama uygulaması, ikinci çalışmanın uygulaması devam | |
| 8 | İkinci çalışmanın uygulaması ve son çalışmanın eskiz çalışmaları devam | |
| 9 | ikinci çalışmanın uygulaması ve son çalışmanın eskiz çalışmaları devam | |
| 10 | 2. çalışmanın bisküvi pişirimi ve son projenin uygulaması | |
| 11 | Arasınav: Çalışmanın sürecinin değerlendirilmesi. İkinci çalışmanın sırlanması ve son proje uygulaması devam | |
| 12 | Son proje uygulaması devam | |
| 13 | Kısa sınav: sürecin değerlendirilmesi ve pafta teslimi | |
| 14 | Ödev Notlaması: yapılan araştırmaların sunumu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Anthony Quinn, Ceramic Design Course; Richard Zakin, Ceramics - Ways of Creation; Steve Mattison, The Complete Potter: The Complete Reference to Tools, Materials and Techniques for All Potters and Ceramicists;
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | İstenilen tasarımları yapabilmek için uygun araştırma metotlarını kullanmak. |
| 2 | Bu metotları ve araştırmaları tasarımı destekleyen bir sunuma uyarlamak. |
| 3 | Seramik malzeme ile artistik, mimari ya da fonksiyonel nesnelerle ilişkilendirmek. |
| 4 | Karmaşık biçimlerin şekillendirilmelerine dair problemleri tartışmak. |
| 5 | Malzemenin şekillendirilmesi, kurutulması, pişirimi, sırlanması ve sır pişirimi aşamalarını gerçekleştirebilmek ve bu aşamalarda ortaya çıkan problemleri sorgulamak. |
| 6 | Ürünün tasarımdan sunuma tüm aşamalarını çözümlemek. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| 2. Proje / Tasarım | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 5 | 40 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 25 | 50 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 199 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||