| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Projesi II (Artistik Seramik) | SRM 402 | 8 | 0 + 2 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof. BUKET ACARTÜRK |
| Dersi Verenler | Prof. BUKET ACARTÜRK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencinin bir eseri oluşturma süreçleri içinde karşılaştığı sorunları kendisinin araştırarak çözüme ulaşmasını kendi teknik ve yaptığı araştırmaları savunmasını , profesyonel sanat yaşamında nasıl sunacağını ve sergileyeceğini planlamasını amaçlar. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mesleki yeteneklerini geliştirmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| 2 | Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenebilmek. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Konusu ile ilgili problematikleri çözebilmek. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 4 | Konusu ile ilgili araştırma yapabilmek. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 5 | Konusu ile ilgili terminolojiyi doğru kullanabilmek. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
| 6 | Çalışmalarını toplum içersinde savunabilmek. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğrencilerin dönem arasında yapmış oldukları arştırmalar, uygulamalar kontrol edilir. Yeni öneriler verilir. Esas proje uygulamasında kullanılacak malzemeler tespit edilir. | |
| 2 | Maketler üzerinde ana proje tasarımında nasıl bir büyütme yöntemi kullanılacağı açıklanır. Teknik zorluklar, pişirim aşamasında çıkabilecek sorunlar tespit edilir. | |
| 3 | Masif çalışmalarda kil kütlelerin hazırlanma yöntemleri öğrencilere uygulatılarak gösterilir. Malzemelerin kullanım yöntemleri ve kilin kuruma evreleri çalışmanın sağlıklı ilerlemesi için en önemli faktörlerden biridir. | |
| 4 | Büyük seramik heykel çalışmalarında kil yada farklı malzemelerden konstrüksiyonların kullanılması, modüler sistemlerde bağlantı yivlerinin yerlerinin tesbiti irdelenir. | |
| 5 | Öğrencilerin yaptıkları tasarım uygulamaları; artistik, teknik açıdan ve çalışma takvimine paralel gidip gitmediğine bakılarak değerlendirilir (birinci ara değerlendirme). | |
| 6 | Değerlendirme kriterlerine bağlı olarak, tasarımlar üzerinde ortak eleştiriler yapılır. Uygulamalarda kurutma aşamaları konusunda öğrenciler bilgilendirilir. | |
| 7 | Deneme plakaları üzerinde yeni renklendirme teknikleri uygulamaları yapılır. Uygulamalar deneme fırınına yerleştirilir. VIII. HAFTA: Yeni renk örnekleri, sırlanmamış maketler üzerinde denenir. | |
| 8 | Yeni renk örnekleri, sırlanmamış maketler üzerinde denenir. Sırlama , oksitleme, artistik sır deneme ve fırınlama yöntemleri hakkında öğrencilere bilgi verilir. | |
| 9 | Sırlanmış, oksitlenmiş yada üzerinde renklendirme çalışması yapılmış olan maketler fırınlanır. Esas proje tasarımınlarının tamamlanması çalışmaları devam eder. | |
| 10 | Tamamlanmış olan proje tasarımları artistik, teknik, özgünlük ve gelişim sürecindeki zorluklar dikkate alınarak değerlendirilir (vize değerlendirmesi). Öğrencilerle birlikte ortak eleştiriler yapılır. | |
| 11 | Çalışmaların kurutulma evresine geçilir. Uygulanan tekniklere göre farklı kurutma yöntemleri konusunda öğrenciler bilgilendirilir. Doku çalışmaları, teknikleri ve dokunun formun bütünü ile ilişkisi konuları irdelenir. | |
| 12 | Maket çalışmalarında kullanılan yüzey renklendirmelerine göre, proje tasarımlarının sırlama ve renklendirme yöntemleri tespit edilir. | |
| 13 | Proje tasarımlarının fırınlanmasına başlanır. Büyük boy çalışmalarda uygulanacak olan kurutma ve fırınlama yöntemleri tekrar irdelenir. | |
| 14 | Görsel ve sözlü olarak yapılan proje sergisi tasarımları artistik, teknik ve özgünlük kriterlerine göre değerlendirilir.(İkinci ara değerlendirme, quiz). |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Dictionary of Ceramic Science and Engineering” Loran S, O’Bannon Plenum Pres, NewYork and London, 1984 ISBN: 0-306-41324-8 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Mesleki yeteneklerini geliştirmek. |
| 2 | Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenebilmek. |
| 3 | Konusu ile ilgili problematikleri çözebilmek. |
| 4 | Konusu ile ilgili araştırma yapabilmek. |
| 5 | Konusu ile ilgili terminolojiyi doğru kullanabilmek. |
| 6 | Çalışmalarını toplum içersinde savunabilmek. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 75 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 2 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 20 | 40 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 122 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||