| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mimarlık Kuramı ve Tarihi Iv | MIM 206 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HİLAL EREK İNCE |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL, |
| Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. Süreyya Murad SU
|
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | 20. yüzyıl mimari stilleri ve çağdaş mimarlık kuramlarını ilişkilendirmek Mimarlıkta çağdaş sorunlarını tartışmaya açmak |
| Dersin İçeriği | 20. yüzyıl mimarlık kuramları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Modern ve postmodern mimari biçimleri karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 2 | Mimarlığın geleceğine dair temel konularda tartışabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
| 3 | Postmodern kuramın mimarlığa etkilerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 4 | Mimarinin çağdaş toplumsal yaşama etkisini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 5 | Çağdaş mimarinin temel problemlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Çağdaş Mimarlık Sorunları | |
| 2 | 21. yy mimarlık Ortamı | |
| 3 | Mimarlık ve Postmodernizm | |
| 4 | Postmodernizm ya da Geç Kapitalizm ve Mimarlık_Jameson | |
| 5 | Kentte Postmodernizm: Mimarlık ve Kent Tasarımı | |
| 6 | Zaman-Mekan Sıkışması_Harvey | |
| 7 | ARA SINAV | |
| 8 | Mimarlık ve Biyopolitika I: Panoptikon ve Gözetim | |
| 9 | Mimarlık ve Biyopolitika II: Biyopolitik Paradigması: Kamp | |
| 10 | Mimarlık ve Global Kültür | |
| 11 | Mimarlık ve Gözetim Teknolojileri | |
| 12 | Mimarlıkta Ekolojik Yaklaşım | |
| 13 | Mimarlık ve Geri Dönüşüm Kültürü | |
| 14 | Özet ve Tartışma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Agamben, Giorgio. 2017. Kutsal İnsan ve Egemen İktidar ve Çıplak Hayat, çev. İsmail Türkmen, İstanbul: Ayrıntı yayınları Bauman, Zygmunt. 2018. Küreselleşme: Toplumsal Sonuçları, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Jameson, Frederic (1990), "Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı", Necmi Zeka (Der.), Postmodernizm, Birinci Baskı, İstanbul: Kıyı Yayınları, 59-116. Jeanniere, Abel (1994). “Modernite Nedir?” (Çev: Nilgün Tutal-Küçük), Modernite versus Postmodernite, (Mehmet Küçük), Vadi Yayinları, Ankara. Harvey, David. (1997). Postmodernliğin Durumu, (İngilizce’den Çeviren: Sungur Savran), Metis Yayınları, İstanbul. Huyssen, Andreas, (1994). “Postmodernin Haritasını Yapmak”, (Çev: Mehmet Küçük), Modernite versus Postmodernite (Derleyen: Mehmet Küçük), Vadi Yayınları, Ankara.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Modern ve postmodern mimari biçimleri karşılaştırır |
| 2 | Mimarlığın geleceğine dair temel konularda tartışabilir |
| 3 | Postmodern kuramın mimarlığa etkilerini öğrenir |
| 4 | Mimarinin çağdaş toplumsal yaşama etkisini tartışır |
| 5 | Çağdaş mimarinin temel problemlerini öğrenir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 2. Ödev | 20 |
| 1. Sözlü Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 102 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||