Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mimari Tasarım I | MIM 101 | 1 | 4 + 4 | 6 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | RABİA KOCAER |
Dersi Verenler | Arş.Gör. SEREFRAZ AKYAMAN, Arş.Gör.Dr. EMRE DEMİRTAŞ, HACER BOZKURT, ASLI ALDEMİR, HİLAL ÖZDİL, Arş.Gör. EMRE KURUÇAY, Arş.Gör. ÖMER FARUK BAYRAKTARLI, NESLİHAN İMAMOĞLU, AYŞENUR İBRİKÇİ, İLKE ZEYFEOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere bir süreç ve ortam olarak tasarımı tanıtmak ve öğrenciye temel tasarım beceri nosyonlarını kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Görsel algı ve kompozisyonun temel ilkeleri, mekanı oluşturan biçimsel ögeler, mekan hiyerarşisi konuları kısa süreli stüdyo ödevleri aracılığı ile verilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasarım yapma deneyimini edinecektir. | Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Mimari tasarımı etkileyen insan, insan algısı ve çevre konularından haberdar olacaktır. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
3 | Renk, doku, ışık gibi konularla üç boyutlu tasarımı ilişkilendirebilecektir. | Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Grafik iletişim ve maket yapma tekniklerini kullanabilecektir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | İki ve üç boyutlu kompozisyonları görsel olarak analiz edebilecektir. | Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Boşluk örüntüleri | |
2 | Hacim, Kütle, Form | |
3 | Yeryüzüne müdahale aracı olarak zemin oluşturma. | |
4 | Zemin-Yüzey ve Örtü Konfigürasyonu | |
5 | Özne-Nesne ve Beden-Mekan | |
6 | Zaman-Mekan-Hareket | |
7 | Yapı-Form ve Strüktür | |
8 | Kapsam-Bağlam ve Yer | |
9 | Yapı-Form ve Strüktür | |
10 | Program-Konstrüksiyon-Konfigürasyon, Kapsam-Bağlam | |
11 | Program-Konstrüksiyon-Konfigürasyon, Kapsam-Bağlam | |
12 | Program-Konstrüksiyon-Konfigürasyon, Kapsam-Bağlam | |
13 | Program-Konstrüksiyon-Konfigürasyon, Kapsam-Bağlam | |
14 | Final Teslimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | Arnheim, Rudolf. The Dynamics of Architectural Form. Berkeley: University of California, 1977. Baker, Geoffrey Howard. Design Strategies in Architecture: An Approach to the Analysis of Form. London: Van Nostrand Reinhold, 1996. Berger, John. Görme Biçimleri. Istanbul: Metis, 1993. Ching, Francis. Architecture: Form, Space and Order. New York: Van Nostrand Reinhold, 1996. [Mimarlik, Biçim, Mekân ve Düzen. Istanbul: Yapı Frampton, Kenneth. Modern architecture: a Critical History. London: Thames and Hudson, 1992. Frederick, Matthew. 101 Things I Learned in Architecture School. Cambridge, Mass., London: MIT Press, 2007. Hertzberger, Herman. Lessons for Students in Architecture. Rotterdam: 010 Publishers, 1998. Le Corbusier. Mimarlık Öğrencileriyle Söyleşi. Istanbul: Yapı Kredi, 1993. Meiss, Pierre von. Elements of Architecture: from Form to Place. London: Van Nostrand Reinhold, 1990. Onat, Esen. Mimarlık Form ve Geometri. Istanbul: Yapı Endüstri, 1991. Rasmussen, Steen Eiler. Experiencing Architecture. Cambridge: MIT Press, 1962. Some Dictionaries and Reference Books Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi. İstanbul: Yapı Endüstri Yay. Hasol, Doğan. Mimarlık Sözlüğü. İstanbul: Yapı Endüstri Yay. Neufert, Architects? Data. Öke, Altan. Tasarım Stüdyoları İçin Kavramsal Dizin ve Mimarlık Terimleri Sözlüğü. Istanbul: Literatür Yay., 2005. Özbalkan, Nuri. Yapı-Mimarlık İnşaat Mühendisliği Terimleri Sözlüğü. Alfa Yay. 1999 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 15 |
2. Proje / Tasarım | 35 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 10 |
3. Proje / Tasarım | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 6 | 4 | 24 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü | 260 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |