| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İletişim Psikolojisi | GIT 328 | 6 | 1 + 2 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu ders, psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü ortaya koymayı amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Bu ders, psikoloji sahasındaki gelişmeleri ve bu gelişmelerin iletişim disiplini üzerindeki etkilerini kapsamaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İletişim ve psikoloji disiplini arasındaki bağlantıyı kavrar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | İnsan duygu, düşünce ve davranışlarına etki eden faktörleri anlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | İletişim psikolojisi ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü örneklerler açıklar. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtılması | |
| 2 | İletişim psikolojisi kavramının açıklanması | |
| 3 | Charles Darwin ve insan davranışları | |
| 4 | Sigmund Freud ve bilinçaltı | |
| 5 | Gustave Le Bon ve kitleler psikolojisi | |
| 6 | Edward Bernays ve rıza mühendisliği | |
| 7 | Propaganda ve ikna | |
| 8 | Philip Zimbardo ve Stanley Milgram deneyleri | |
| 9 | Frans de Waal ve empati | |
| 10 | Geoffrey Miller ve tüketimin evrimi | |
| 11 | Duygusal kapitalizm | |
| 12 | Davranışsal ekonomi | |
| 13 | Nörobilim ve psikoloji | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Bernays, Edward (1947). The Engineering of Consent. Annals of the American Academy of Political and Social Science 250 , 1, s. 113-120. https://doi.org/10.1177%2F000271624725000116 Darwin, Charles. Türlerin Kökeni. Öner Ünalan (çev.). Ankara: Onur Yayınları. De Waal, Frans. (2014). Empati Çağı: Daha Anlayışlı Bir Toplum için Doğadan Dersler. İstanbul: Akılçelen Kitaplar. De Vos, Rich. (1996). Şefkatli Kapitalizm. A. Aktegin Sal (çev.). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Freud, Sigmund. (2018). Bilinçaltı. İstanbul: Dorlion Yayınları. Illouz, Eva. (2011). Soğuk Yakınlıklar: Duygusal Kapitalizmin Şekillenmesi. Ö. Çağlar Aksoy (çev.). İstanbul: İletişim Yayınları. Le Bon, Gustave. (1997). Kitleler Psikolojisi. İstanbul: Hayat Yayıncılık. Lupton, Deborah. (2002). Duygusal Yaşantı: Sosyo-Kültürel Bir İnceleme. Cemal, M. (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Mestroviç, Stjepan. G. (1999). Duyguötesi Toplum. Yılmaz, A. (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Miller, Geoffrey. (2009). Tüketimin Evrimi. Gülçin Vardar (çev.). İstanbul: Alfa Bilim. Renvoise, Patrick. (2016). Nöro Marketing. İstanbul: Mediacat Yayınları. Zimbardo, Philip. (2015). Şeytan Etkisi. Canan Coşkun (çev.). İstanbul: Say Yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İletişim ve psikoloji disiplini arasındaki bağlantıyı kavrar. | |||||||||||||||
| 2 | İnsan duygu, düşünce ve davranışlarına etki eden faktörleri anlar. | |||||||||||||||
| 3 | İletişim psikolojisi ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. | |||||||||||||||
| 4 | Psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü analiz eder. | |||||||||||||||
| 5 | Psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü örneklerler açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 132 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||