Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Proje Tasarımı II (Deneysel Tasarım Atölyesi II) GIT 314 6 3 + 2 4 9
Ön Koşul Dersleri Proje Tasarımı I
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü BEYZANUR YILDIZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Farklı teknik ve yaklaşımlarla özgün bir tasarım dili kazandırmak.
Dersin İçeriği Yaratıcı projeler aracılığıyla; deneysel malzeme kullanımı ve özgün tasarım yaklaşımını geliştirme, uygulama, sunma becerisi edindirmek.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Üzerine tasarım inşa edilebilecek özgün düşünce üretmek. Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Ödev, Performans Görevi,
2 Özgün düşünceye dayalı bir tasarım projesini geliştirebilmek ve planlamak. Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Bir tasarım projesinde farklı yöntem ve malzeme kullanma becerisi edinmek. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
4 Bir projenin tasarlanmış tüm parçalarını nitelikli biçimde uygulamak. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
5 Tasarlanmış bir projenin üretim aşamasını doğru aktarma ve savunabilme becerisini kazanmak. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
6 Tasarım üretiminde özgün kişisel anlatım tarzı edinmek. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo,
7 Kazanılmış bilgi ve becerilerin özgün çalışmalara aktarılmasını geliştirerek sürdürmek. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Portfolyo,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriğine ilişkin anlatım ve bilgilendirme çalışması
2 Malzemelerin, yaratıcı tekniklerin, stil ve çözümlerin araştırılması ve belirlenmesi
3 Proje I
4 Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi
5 Proje teslimi ve değerlendirme
6 Proje II
7 Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi
8 Proje teslimi ve değerlendirme
9 Proje III
10 Projenin geliştirilmesi ve planlanması
11 Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi
12 Proje uygulalamları
13 Proje teslimi ve değerlendirme
14 Portfolyo kritik ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek.
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak.
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak.
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek.
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek.
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Proje / Tasarım 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 14 224
Kısa Sınav 2 4 8
Proje / Tasarım 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 308
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 12,32
Dersin AKTS Kredisi 9