| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dijital Kültür | GIT 218 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Görsel Kültür Analizleri |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, dijitalleşmenin yarattığı sosyo-kültürel değişimi ortaya koymaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders, dijital teknolojilerin hayatımızda yarattığı dönüşümü içermektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dijital kültürün özelliklerini kavrar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Dijitalleşme ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik etkilerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik boyutlarını örneklerle açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Dijitalleşmenin sanat ve tasarım alanındaki etkilerini değerlendirir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtılması | |
| 2 | Dijitalleşme kavramı | |
| 3 | Yeni iletişim teknolojileri | |
| 4 | Enformasyon toplumu ile ilgili yaklaşımlar | |
| 5 | Web 1.0, Web 2.0 ve Web 3.0 | |
| 6 | Yeni medya | |
| 7 | Büyük veri ve Endüstri 4.0 | |
| 8 | Nesnelerin İnterneti | |
| 9 | Algoritmalar | |
| 10 | Dijital ekonomi | |
| 11 | Dijital emek ve yaratıcı endüstri | |
| 12 | Dijital içerik sağlayıcılar | |
| 13 | Gözetim, mahremiyet ve şeffaflık | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Baudrillard, Jean (2012) Kusursuz Cinayet. Necmettin Sevil (çev.). İstanbul: Ayırntı Yayınları. Baudrillard, Jean (2003). Simülakrlar ve Simülasyon. Oğuz Adanır (çev.). İstanbul:Doğu BatıYayınları. Binark, Mutlu (2008). Dijital Oyun. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık. Castells, Manuel (2005). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Cilt 1 Ağ Toplumunun Yükselişi. Ebru Kılıç (çev.). İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları. Chul Han, Byung (2018). Şeffaflık Toplumu. Haluk Barışcan (çev.). İstanbul: Metis Yayıncılık. Demir, Müge (2014). Yeni Medya Üzerine. İstanbul: Literatürk Academia. Fuchs, Christian (2015). Dijital Emek ve Karl Marks. Ankara: Notabene Yayınları. Lyon, David (2006). Gözetlenen Toplum: Günlük Hayatı Kontrol Etmek. İstanbul: Kalkedno Yayıncılık. Marr, Bernard (2017). Büyük Veri İş Başında. Başak Gündüz (çev.). İstanbul: MediaCat Kitapları. Schönberger, Victor Mayer ve Kenneth Cukier (2013). Banu Erol (çev.). Büyük Veri: Yaşama, Çalışma ve Düşünme Şeklimizi Dönüştürecek Bir Devrim. İstanbul: Paloma Yayınevi. Niedzviecki, Hal (2010). Dikizleme Günlüğü. Gökçe Gündüç (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Twenge, Jean (2010). Asrın Vebası: Narsisizm İlleti. Özlem Yüksel (çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları. Twenge, Jean (2009). Ben Nesli. İstanbul: Kaknüs Yayınları. Ünüvar, Necdet (2013). Dijital Siyaset. İstanbul: Pozitif Yayıncılık. Yengin, Deniz (2014). Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | ||||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dijital kültürün özelliklerini kavrar. | |||||||||||||||
| 2 | Dijitalleşme ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. | |||||||||||||||
| 3 | Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik etkilerini analiz eder. | |||||||||||||||
| 4 | Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik boyutlarını örneklerle açıklar. | |||||||||||||||
| 5 | Dijitalleşmenin sanat ve tasarım alanındaki etkilerini değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 134 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||