| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Projesi II (Fotoğraf Tasarımı II) | GIT 404 | 8 | 0 + 2 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | GİT 403 BİTİRME PROJESİ I (FOTOĞRAF TASARIMI PROJESİ I) |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUZAN ORHAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SUZAN ORHAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin okulda öğrendikleri ve geliştirdikleri teknik ve estetik becerilerini fotoğraf tasarım projesi ile ortaya koymalarını sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Seçilen konuya göre öncelikle literatür taraması yapmak ve yazmak; belirlenen yöntem üzerinden fotoğraf tasarım projesini uygulamak ve sunmak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Belirli bir tema hakkında fotoğraf projesi yapmak için gerekli ön araştırmaları yapar. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Proje / Tasarım, |
| 2 | Çalışacağı konu ile ilgili örnek çalışmaları inceleyerek deneyimlerden yararlanmayı bilir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| 3 | Stüdyo içi ve stüdyo dışı çekimlerde kullanacağı tekniği bilinçli seçer. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| 4 | Çalışacağı konuyu zaman-mekan açısından sınırlandırır ve daha verimli olur. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| 5 | Seçtiği konunun diğer disiplinlerdeki ele alınışını inceleyerek üretim sürecini zenginleştirir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| 6 | Fotoğraf projesini, afişi, katalogu ve broşürü de tasarlayarak bitirir ve sergilenecek hale getirir. | Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Proje / Tasarım, |
| 7 | Gerçek veya kurgu bir temayı fotoğraf aracını kullanarak görsel olarak projelendirebilir ve sunabilir. | Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Uygulama alanının/mecrasının/ türünün/ formatının netleştirilmesi ve üretim sürecine geçiş için hazırlıkların yapılması | |
| 2 | Proje konusuna göre teknik ekipmanın belirlenmesi ve temini (bütçe hesabı) | |
| 3 | Proje çekimi / üretimi ve sürecin tez formatında raporlanması | |
| 4 | Proje çekimi / üretimi | |
| 5 | İlk çekimlerin / üretimlerin değerlendirilmesi ve notlandırma (1. not) | |
| 6 | Proje çekimi / üretimi | |
| 7 | Proje çekimi / üretimi | |
| 8 | Proje sürecinin genel değerlendirmesi, yapılan üretimlerin teslimi ve yazılı raporun notlandırılması (2. Not) | |
| 9 | Proje çekimlerinin / üretiminin bitirilmesi | |
| 10 | Çekim sonrası / üretim süreci sonrası düzenlemelerin yapılması (post-processing) | |
| 11 | Çekim sonrası / üretim süreci sonrası düzenlemelerin yapılması (post-processing) ve tamamlanması | |
| 12 | Post-processing sonrası üretimlerin değerlendirilmesi (3.not) | |
| 13 | Bitirme projesi metni sonuç ve öneriler bölümünün yazılması | |
| 14 | Yazımı düzeltilmiş proje metninin basımı ve uygulamanın teslimi. (4.not) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | -Levend Kılıç, Görüntü Estetiği, İstanbul 2003, İnkılap Kitabevi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Belirli bir tema hakkında fotoğraf projesi yapmak için gerekli ön araştırmaları yapar. | |||||||||||||||
| 2 | Çalışacağı konu ile ilgili örnek çalışmaları inceleyerek deneyimlerden yararlanmayı bilir. | |||||||||||||||
| 3 | Stüdyo içi ve stüdyo dışı çekimlerde kullanacağı tekniği bilinçli seçer. | |||||||||||||||
| 4 | Çalışacağı konuyu zaman-mekan açısından sınırlandırır ve daha verimli olur. | |||||||||||||||
| 5 | Seçtiği konunun diğer disiplinlerdeki ele alınışını inceleyerek üretim sürecini zenginleştirir. | |||||||||||||||
| 6 | Fotoğraf projesini, afişi, katalogu ve broşürü de tasarlayarak bitirir ve sergilenecek hale getirir. | |||||||||||||||
| 7 | Gerçek veya kurgu bir temayı fotoğraf aracını kullanarak görsel olarak projelendirebilir ve sunabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| 1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 118 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||