Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi II (Fotoğraf Tasarımı II) GIT 404 8 0 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri

GİT 403 BİTİRME PROJESİ I (FOTOĞRAF TASARIMI PROJESİ I)

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUZAN ORHAN
Dersi Verenler Doç.Dr. SUZAN ORHAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin okulda öğrendikleri ve geliştirdikleri teknik ve estetik becerilerini fotoğraf tasarım projesi ile ortaya koymalarını sağlamak.

Dersin İçeriği

Seçilen konuya göre öncelikle literatür taraması yapmak ve yazmak; belirlenen yöntem üzerinden fotoğraf tasarım projesini uygulamak ve sunmak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Belirli bir tema hakkında fotoğraf projesi yapmak için gerekli ön araştırmaları yapar. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje / Tasarım,
2 Çalışacağı konu ile ilgili örnek çalışmaları inceleyerek deneyimlerden yararlanmayı bilir. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
3 Stüdyo içi ve stüdyo dışı çekimlerde kullanacağı tekniği bilinçli seçer. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
4 Çalışacağı konuyu zaman-mekan açısından sınırlandırır ve daha verimli olur. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
5 Seçtiği konunun diğer disiplinlerdeki ele alınışını inceleyerek üretim sürecini zenginleştirir. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
6 Fotoğraf projesini, afişi, katalogu ve broşürü de tasarlayarak bitirir ve sergilenecek hale getirir. Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje / Tasarım,
7 Gerçek veya kurgu bir temayı fotoğraf aracını kullanarak görsel olarak projelendirebilir ve sunabilir. Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uygulama alanının/mecrasının/ türünün/ formatının netleştirilmesi ve üretim sürecine geçiş için hazırlıkların yapılması
2 Proje konusuna göre teknik ekipmanın belirlenmesi ve temini (bütçe hesabı)
3 Proje çekimi / üretimi ve sürecin tez formatında raporlanması
4 Proje çekimi / üretimi
5 İlk çekimlerin / üretimlerin değerlendirilmesi ve notlandırma (1. not)
6 Proje çekimi / üretimi
7 Proje çekimi / üretimi
8 Proje sürecinin genel değerlendirmesi, yapılan üretimlerin teslimi ve yazılı raporun notlandırılması (2. Not)
9 Proje çekimlerinin / üretiminin bitirilmesi
10 Çekim sonrası / üretim süreci sonrası düzenlemelerin yapılması (post-processing)
11 Çekim sonrası / üretim süreci sonrası düzenlemelerin yapılması (post-processing) ve tamamlanması
12 Post-processing sonrası üretimlerin değerlendirilmesi (3.not)
13 Bitirme projesi metni sonuç ve öneriler bölümünün yazılması
14 Yazımı düzeltilmiş proje metninin basımı ve uygulamanın teslimi. (4.not)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

-Levend Kılıç, Görüntü Estetiği, İstanbul 2003, İnkılap Kitabevi
-Rudolf Arnheim, Görsel Düşünme, Çeviri: Rahmi Öğdül, İstanbul 2012, Metis Yayınları
-Terry Barett, Fotoğrafı Eleştirmek (İmgeleri Anlamaya Giriş), Çeviri: Yeşim Harcanoğlu, İstanbul 2009, Hayalbaz Kitap
-Özer Kanburoğlu, A´dan Z´ye Fotoğraf, İstanbul 2004, Say Yayınları
-Mary Price, Fotoğraf (Çerçevedeki Gizem), Çeviri: Ayşenaz & Kubilay Koş, İstanbul 2004, Ayrıntı Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 25
1. Ödev 25
1. Performans Görevi (Seminer) 25
1. Ara Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Proje / Tasarım 1 5 5
Performans Görevi (Atölye) 1 5 5
Performans Görevi (Arazi Çalışması) 1 5 5
Final 1 2 2
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,72
Dersin AKTS Kredisi 5