| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Projesi I (Fotoğraf Tasarımı I) | GIT 403 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUZAN ORHAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SUZAN ORHAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin okulda öğrendikleri ve geliştirdikleri teknik ve estetik becerilerini fotoğraf tasarım projesi ile ortaya koymalarını sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Seçilen konuya göre öncelikle literatür taraması yapmak ve yazmak; belirlenen yöntem üzerinden fotoğraf tasarım projesini uygulamak ve sunmak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Belirli bir tema hakkında fotoğraf projesi yapmak için gerekli ön araştırmaları yapar. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Proje / Tasarım, |
| 2 | Çalışacağı konu ile ilgili örnek çalışmaları inceleyerek deneyimlerden yararlanmayı bilir. | Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| 3 | Stüdyo içi ve stüdyo dışı çekimlerde kullanacağı tekniği bilinçli seçer. | Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Proje / Tasarım, |
| 4 | Çalışacağı konuyu zaman-mekan açısından sınırlandırır ve daha verimli olur. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| 5 | Seçtiği konunun diğer disiplinlerdeki ele aılnışını inceleyerek üretim sürecini zenginleştirir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| 6 | Fotoğraf projesini, afişi, katalogu ve broşürü de tasarlayarak bitirir ve sergilenecek hale getirir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| 7 | Gerçek veya kurgu bir temayı fotoğraf aracını kullanarak görsel olarak projelendirebilir ve sunabilir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bitirme projesi konusu için araştırma yapılması | |
| 2 | Bitirme projesi konusu için araştırma yapılması | |
| 3 | 2 adet proje konusu önerme | |
| 4 | Bitirme projesi konusunun kesinleşmesi ve danışman onayı. (1. Not) | |
| 5 | Tezin giriş bölümünün yazılması (Sorun, amaç, önem, varsayım, sınırlılıklar ve tanımlar) | |
| 6 | Bitirme projesi giriş bölümünün tamamlanarak danışmana teslim edilmesi | |
| 7 | Vize notu (2.not) | |
| 8 | Literatür taraması | |
| 9 | Literatür taraması | |
| 10 | Literatür taraması | |
| 11 | Literatür taraması bölümünün yazılması ve danışmana teslim edilmesi | |
| 12 | Literatür taraması bölümünün notlandırılması (3.not) | |
| 13 | Yöntemin / medyanın belirlenmesi | |
| 14 | Yıl sonu değerlendirme (4.not) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | -Levend Kılıç, Görüntü Estetiği, İstanbul 2003, İnkılap Kitabevi -Mary Warner Marien, Fotoğrafçılığı Değiştiren 100 Fikir, Çeviri: Göksu Şimşek, İstanbul 2015, Literatür Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | ||||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Belirli bir tema hakkında fotoğraf projesi yapmak için gerekli ön araştırmaları yapar. | |||||||||||||||
| 2 | Çalışacağı konu ile ilgili örnek çalışmaları inceleyerek deneyimlerden yararlanmayı bilir. | |||||||||||||||
| 3 | Stüdyo içi ve stüdyo dışı çekimlerde kullanacağı tekniği bilinçli seçer. | |||||||||||||||
| 4 | Çalışacağı konuyu zaman-mekan açısından sınırlandırır ve daha verimli olur. | |||||||||||||||
| 5 | Seçtiği konunun diğer disiplinlerdeki ele aılnışını inceleyerek üretim sürecini zenginleştirir. | |||||||||||||||
| 6 | Fotoğraf projesini, afişi, katalogu ve broşürü de tasarlayarak bitirir ve sergilenecek hale getirir. | |||||||||||||||
| 7 | Gerçek veya kurgu bir temayı fotoğraf aracını kullanarak görsel olarak projelendirebilir ve sunabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| 1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 25 |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Proje / Tasarım | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||