| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Batı Sanatı Tarihi | SAU 257 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH MEHMET AVUNDUK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Batı Sanatının gelişiminde rol oynayan etmenlerin ortaya konulmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Batı Sanatının doğuşundan günümüze kadar gelen başlıca safhalarıdır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek birikimi oluşturur | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Kültürel üretim ihtiyacını arttıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler organize eder | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Sanatsal problematikleri değerlendirebilecek, artistik bir tavır geliştirir. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Analitik düşünebilen, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yapabilen, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilir ve bunlara uygulama düzeyinde değer biçer. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Aynı entelektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile kendi sanatsal sorunsalını, artistik düzeyde değerlendirebilir ve oluşturur | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikim yaratır. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 8 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orijinalitesini saptar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Batı Sanatı Tarihi Dersine Giriş | |
| 2 | Tarih Öncesi Devirlerde Sanat | |
| 3 | Giritliler | |
| 4 | Mikenliler | |
| 5 | Etrüskler | |
| 6 | Yunanlar | |
| 7 | Romalılar | |
| 8 | Yarıyıl içi sınavı(Vize) | |
| 9 | Romalılar Sonrası Avrupa'da Sanat | |
| 10 | Romanesk Sanat | |
| 11 | Gotik Sanat | |
| 12 | Rönesans'ta Sanat | |
| 13 | Barok Sanat | |
| 14 | Günümüze Kadar Sanat Akımlarına Genel Bakış |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Derste ders notları yazdırılır;gerektiğinde derste ders notları fotokopi olarak dağıtılır;belli durumlarda temel nitelikli kitapların belli kısımlarına yönlendirilir. |
| Ders Kaynakları | TURANİ, Adnan; Dünya Sanat Tarihi, İş Bankası Yayınları, Ankara 1979. GOMBRICH, E. H.; Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul 1976. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek birikimi oluşturur |
| 2 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlar |
| 3 | Kültürel üretim ihtiyacını arttıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler organize eder |
| 4 | Sanatsal problematikleri değerlendirebilecek, artistik bir tavır geliştirir. |
| 5 | Analitik düşünebilen, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yapabilen, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilir ve bunlara uygulama düzeyinde değer biçer. |
| 6 | Aynı entelektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile kendi sanatsal sorunsalını, artistik düzeyde değerlendirebilir ve oluşturur |
| 7 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikim yaratır. |
| 8 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orijinalitesini saptar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||