Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hz. Peygamber Döneminde Sosyal Hayat | ILA 353 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hz. Peygamber döneminin gündelik hayatını ve sosyal tarihini incelemek |
Dersin İçeriği | Hz. Peygamber Döneminde Gündelik Hayat, Medine Döneminin Sosyal Tarihi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hz. Peygamber dönemi ev hayatını anlatır ve ev eşyalarını listeler. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | Hz. Peygamber dönemi tarım ve yemek kültürünü tasvir eder. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Hz. Peygamber dönemi hayvancılık ve av kültürünü özetler. | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
4 | Hz. Peygamber döneminin bilim ve teknik bilgisine sahip olur. | Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
5 | Gündelik hayatın eğlence, müzik, bakım ve süslenme ile ilgili yönlerini açıklar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
6 | Bayramlar, doğum, ölüm gibi kutlama ve anma merasimlerini özetler. | Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Tarih Çalışmalarının Önemi ve Hz. Peygamber Dönemini Anlamaya Katkısı | |
2 | İslam Öncesi Hicaz Kültürünün Hz. Peygamber Dönemi Gündelik Hayatındaki Yansımaları | |
3 | Ev Hayatı | |
4 | Ev Eşyaları | |
5 | Tarım Kültürü | |
6 | Yemek Kültürü | |
7 | Hayvancılık ve Besicilik | |
8 | Avcılık | |
9 | Eğlence, Müzik | |
10 | Günlük Hayatta Bilim | |
11 | Günlük Hayatta Teknik | |
12 | Yapı ve Yapı Malzemeleri | |
13 | Doğum, Ölüm, Bayram Gibi Kutlama ve Anma Merasimleri | |
14 | Temizlik, Süslenme ve Bakım |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Öztürk, Levent (2004): Hz. Peygamber Döneminde Cenazeler ve Kabirler, Konya: İstem, II/4. [2] Tan, Nail (1985): Folklor, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | X | |||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | ||||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | ||||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | ||||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | ||||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | ||||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | ||||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |