| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Görsel Kuram Tartışmaları | GIT 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin görsel kuram konusunda araştırma yapma, tartışma ve yazma becerilerinin geliştirmelerini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Görsel kuramlar konularında öğrencileri çeşitli görüntü, nesne ve alanlara uygulayabilecekleri eleştirel yaklaşımlarla tanıştırmaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Görsel kuram çalışmalarının ne olduğunu ve nasıl bir araştırma alanı gerektirdiğini açıklar. | Anlatım, | Sınav, |
| 2 | Görsel kuram çalışmalarının tasarım ve kültürel çalışmalarla ilişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 3 | Yeniden üretim teknolojilerinin gelişmesinin imge üzerindeki etkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 4 | Görsel imgenin tüketim kültürü içindeki işlevini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Görsel kuramların tanımlanması | |
| 2 | Kuram oluşturmaya ilişkin alanyazın taraması | |
| 3 | Kuram oluşturma araştırma örnekleri | |
| 4 | Kuram oluşturma araştırma örnekleri | |
| 5 | Araştırma Stratejisi Olarak Kuram Oluşturma | |
| 6 | Ara Sınav | |
| 7 | Veri Toplama Süreci | |
| 8 | Kuram Oluşturma Süreci | |
| 9 | Nesnellik ve verilerin analizi | |
| 10 | Ara Sınav | |
| 11 | Araştırma örneği oluşturma | |
| 12 | Araştırma örneği oluşturma | |
| 13 | Araştırma örneği oluşturma | |
| 14 | Araştırma örneği oluşturma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Sturken, Marita ve Cartwright, Lisa (2009) Practices of Looking: An Introduction to Visual Culture. Oxford University Press. Aslan, Umut Tümay (2003) "Görsel Olanı Okumak: Eleştirel Görsel Okur-Yazarlık." İletişim Araştırmaları. 1(1): 39-64. Merleau-Pony, Maurice (2006) Göz ve Tin. İstanbul: Metis. Crary, Jonathan (2010) Gözlemcinin Teknikleri: On Dokuzuncu Yüzyılda Görme ve Modernite. İstanbul: Metis, 2001. Benjamin, Walter (2002) “Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı.” Pasajlar. İstanbul: YKY (50-86). Berger, John (2011) O Ana Adanmış: John Berger’den Seçme Yazılar. İstanbul: Metis. Barthes, Roland (2011) Camera Lucida: Fotoğraf Üzerine Düşünceler. İstanbul: Altıkırkbeş. Sontag, Susan (2011) Fotoğraf Üzerine. İstanbul: Agora. Berger, John (2012) Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Mitchell, WJT. (2002) “Showing Seeing: a Critique of Visual Culture.” Journal of Visual Culture 1.2 : 165-181. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | ||||||
| 2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | ||||||
| 3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | ||||||
| 4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | ||||||
| 5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | ||||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | ||||||
| 7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | ||||||
| 8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Görsel kuram çalışmalarının ne olduğunu ve nasıl bir araştırma alanı gerektirdiğini açıklar. | ||||||||
| 2 | Görsel kuram çalışmalarının tasarım ve kültürel çalışmalarla ilişkisini açıklar. | ||||||||
| 3 | Yeniden üretim teknolojilerinin gelişmesinin imge üzerindeki etkisini açıklar. | ||||||||
| 4 | Görsel imgenin tüketim kültürü içindeki işlevini analiz eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 2. Ara Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 22 | 4 | 88 |
| Ara Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 139 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||