Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hemşirelikte Bakım Teknolojileri | SHE 317 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |||||||||||||||
Önerilen Seçmeli Dersler | |||||||||||||||
Dersin Dili | Türkçe | ||||||||||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU | ||||||||||||||
Dersi Verenler | |||||||||||||||
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM DOĞU KÖKCÜ |
||||||||||||||
Dersin Kategorisi | Diğer | ||||||||||||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bireysel hasta bakımına ilişkin hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi kullanabilmek ve bakımı geliştirmek. Bireyin bakımına ilişkin temel kavramların öğrenilmesini takiben, hastanın bakımının yürütülmesi için gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerini teknolojik ürünlerle ders ve hastane ortamında kazandırılması. |
||||||||||||||
Dersin İçeriği |
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hemşirelik bakımında kullanılan teknolojik araçları tanıyabilmek ve uygulayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Araç ve gereci bireyin bakımı ile örüntüleyebilme. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
3 | Tanılama araçlarından elde ettiği verileri eleştirel olarak yorumlayabilir. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
4 | Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Potter,P.A.,Perry,A.G.,(2009). Fundementals of Nursing. 2-Menyk BM, Fineout-Overholt E (2005).Evidence-Based Practice In Nursing&Healthcare A Guide to Best Practice.Lippincott Williams&Wilkins Philadelphia. Clinical 3-Learning and Teaching Innovations in Nursing: Dedicated Education Units Building a Better Future (10 ed) Springer Netherlands. 4-Tina D., Susan Murphy H., Bob K., Renee R. (2015). An introduction to nursing informatics: evolution and innovation. HiMSS ;HİMSS Boca Baton.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hemşirelik bakımında kullanılan teknolojik araçları tanıyabilmek ve uygulayabilmek. | |||||||||
2 | Araç ve gereci bireyin bakımı ile örüntüleyebilme. | |||||||||
3 | Tanılama araçlarından elde ettiği verileri eleştirel olarak yorumlayabilir. | |||||||||
4 | Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|