Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hemşirelikte Bakım Teknolojileri SHE 317 5 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM DOĞU KÖKCÜ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bireysel hasta bakımına ilişkin hemşirelik uygulamalarında  teknolojiyi kullanabilmek ve bakımı geliştirmek.

Bireyin bakımına ilişkin temel kavramların öğrenilmesini takiben, hastanın bakımının yürütülmesi için gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerini teknolojik ürünlerle ders ve hastane ortamında kazandırılması.

Dersin İçeriği

Hemşirelik Bakımda Teknoloji ve Tarihine Giriş

Bakımda Teknolojinin Etik Yönü

Hasta takibi ve izleminde teknoloji

Yara Takibi ve Bakımında Teknoloji

İlaç Uygulamalarında Teknoloji

İlaç Yönetiminde Teknoloji

Temel-İleri Yaşam Desteği ve Teknoloji

Güvenli çevrenin oluşturulmasında teknoloji

Kurum içi İletişimde Teknoloji (SBAR- RSVP)

Solunum ve Beslenmede Teknoloji

BoşaltımAktivitesini Gerçekleştirmede Teknoloji

Uygulama örnekleri-1

Ödevlerin Sunumu

Ödevlerin Sunumu

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hemşirelik bakımında kullanılan teknolojik araçları tanıyabilmek ve uygulayabilmek. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Araç ve gereci bireyin bakımı ile örüntüleyebilme. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav,
3 Tanılama araçlarından elde ettiği verileri eleştirel olarak yorumlayabilir. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav, Ödev,
4 Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1-Potter,P.A.,Perry,A.G.,(2009). Fundementals of Nursing.                                                                                                                                                                2-Menyk BM, Fineout-Overholt E (2005).Evidence-Based Practice In Nursing&Healthcare A Guide to Best Practice.Lippincott Williams&Wilkins Philadelphia.                                                                            Clinical                                                                                                                                               

3-Learning and Teaching Innovations in Nursing: Dedicated Education Units Building a Better Future (10 ed)  Springer Netherlands.                                                                                                                           

4-Tina D., Susan Murphy H., Bob K., Renee R. (2015). An introduction to nursing informatics: evolution and innovation. HiMSS ;HİMSS Boca Baton.                                                                                                 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. X
2 Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder. X
5 Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. X
6 Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. X
7 Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. X
8 Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. X
9 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)