| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Onkoloji Hemşireliği | SHE 219 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kanser ve bakımı konusunda bilgi ve beceri sahibi olma, hastadaki sorunları saptayabilme, planlama, uygun girişimleri yapabilme becerisi kazandırmak ve eğitimci-araştırmacı rolünü geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Kanser fizyopatolojisi, etyolojisi, tanı, tedavisi, tedavi komplikasyonları ve kanıta dayalı hemşirelik bakımını içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kanser fizyopatolojisini ve epidemiyolojisini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Onkoloji hemşiresinin rol ve sorumluluklarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
| 3 | Kanser tanı tedavi yöntemlerini kavrar kanıta dayalı hemşirelik bakımı uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Sık görülen kanser belirtilerini tanır, etkin hemşirelik bakımı verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kanser Fizyopatolojisi, Epidemiyoljisi (Dünyada ve Ülkemizde) ve Genetiği | |
| 2 | Kanser Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları | |
| 3 | Kanserden Korunma, Tarama ve Tanılama | |
| 4 | Kanserde Tedavi Yöntemleri | |
| 5 | Kemoterapide Hemşirenin Sorumlulukları | |
| 6 | Radyasyon Terapisinde Hemşirenin Sorumlulukları | |
| 7 | Kemik İliği ve Kök Hücre Transplantasyonunda Hemşirenin sorumlulukları | |
| 8 | Kanserli Hastada Semptom yönetimi ve kanıt temelli yaklaşımlar | |
| 9 | Kanserli Hastada Semptom yönetimi ve kanıt temelli yaklaşımlar | |
| 10 | Ara Sınav Haftası | |
| 11 | Kanserde Destek Tedaviler ve Bakımı (Beslenme, Cilt Bütünlüğü, Ağrı, Mukozit, Bulantı-Kusma, Diyare-Konstipasyon, Anemi, Trombositopeni, Lökopeni, Seksualite ve Palyatif Bakım) ve kanıt temelli yaklaşımlar | |
| 12 | Kanserde Destek Tedaviler ve Bakımı (Beslenme, Cilt Bütünlüğü, Ağrı, Mukozit, Bulantı-Kusma, Diyare-Konstipasyon, Anemi, Trombositopeni, Lökopeni, Seksualite ve Palyatif Bakım) ve kanıt temelli yaklaşımlar | |
| 13 | Sık görülen kanserler ve hemşirelik bakımı (akciğer, prostat, kolorektal) | |
| 14 | Sık görülen kanserler ve hemşirelik bakımı (akciğer, prostat, kolorektal) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
Gülbeyaz Can. Onkoloji Hemşireliğin de kanıttan uygulamaya-Konsensus. Nobel Tıp Kitabevi, 2014
Gülbeyaz Can. Kanser hastasında kanıta dayalı bakım-Konsensus. Nobel Tıp Kitabevi, 2017Gülbeyaz Can. Onkoloji Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2015
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
| 2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
| 3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
| 5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
| 6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
| 8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kanser fizyopatolojisini ve epidemiyolojisini bilir | |||||||||
| 2 | Onkoloji hemşiresinin rol ve sorumluluklarını açıklar. | |||||||||
| 3 | Kanser tanı tedavi yöntemlerini kavrar kanıta dayalı hemşirelik bakımı uygular. | |||||||||
| 4 | Sık görülen kanser belirtilerini tanır, etkin hemşirelik bakımı verir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 61 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||