Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Onkoloji Hemşireliği | SHE 219 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kanser ve bakımı konusunda bilgi ve beceri sahibi olma, hastadaki sorunları saptayabilme, planlama, uygun girişimleri yapabilme becerisi kazandırmak ve eğitimci-araştırmacı rolünü geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Kanser fizyopatolojisi, etyolojisi, tanı, tedavisi, tedavi komplikasyonları ve kanıta dayalı hemşirelik bakımını içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kanser fizyopatolojisini ve epidemiyolojisini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Onkoloji hemşiresinin rol ve sorumluluklarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
3 | Kanser tanı tedavi yöntemlerini kavrar kanıta dayalı hemşirelik bakımı uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Sık görülen kanser belirtilerini tanır, etkin hemşirelik bakımı verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kanser Fizyopatolojisi, Epidemiyoljisi (Dünyada ve Ülkemizde) ve Genetiği | |
2 | Kanser Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları | |
3 | Kanserden Korunma, Tarama ve Tanılama | |
4 | Kanserde Tedavi Yöntemleri | |
5 | Kemoterapide Hemşirenin Sorumlulukları | |
6 | Radyasyon Terapisinde Hemşirenin Sorumlulukları | |
7 | Kemik İliği ve Kök Hücre Transplantasyonunda Hemşirenin sorumlulukları | |
8 | Kanserli Hastada Semptom yönetimi ve kanıt temelli yaklaşımlar | |
9 | Kanserli Hastada Semptom yönetimi ve kanıt temelli yaklaşımlar | |
10 | Ara Sınav Haftası | |
11 | Kanserde Destek Tedaviler ve Bakımı (Beslenme, Cilt Bütünlüğü, Ağrı, Mukozit, Bulantı-Kusma, Diyare-Konstipasyon, Anemi, Trombositopeni, Lökopeni, Seksualite ve Palyatif Bakım) ve kanıt temelli yaklaşımlar | |
12 | Kanserde Destek Tedaviler ve Bakımı (Beslenme, Cilt Bütünlüğü, Ağrı, Mukozit, Bulantı-Kusma, Diyare-Konstipasyon, Anemi, Trombositopeni, Lökopeni, Seksualite ve Palyatif Bakım) ve kanıt temelli yaklaşımlar | |
13 | Sık görülen kanserler ve hemşirelik bakımı (akciğer, prostat, kolorektal) | |
14 | Sık görülen kanserler ve hemşirelik bakımı (akciğer, prostat, kolorektal) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Gülbeyaz Can. Onkoloji Hemşireliğin de kanıttan uygulamaya-Konsensus. Nobel Tıp Kitabevi, 2014
Gülbeyaz Can. Kanser hastasında kanıta dayalı bakım-Konsensus. Nobel Tıp Kitabevi, 2017Gülbeyaz Can. Onkoloji Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2015
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kanser fizyopatolojisini ve epidemiyolojisini bilir | |||||||||
2 | Onkoloji hemşiresinin rol ve sorumluluklarını açıklar. | |||||||||
3 | Kanser tanı tedavi yöntemlerini kavrar kanıta dayalı hemşirelik bakımı uygular. | |||||||||
4 | Sık görülen kanser belirtilerini tanır, etkin hemşirelik bakımı verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 61 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,44 | ||
dersAKTSKredisi | 2 |