Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İntörn Stajı | HEM 408 | 8 | 0 + 40 | 20 | 30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK AYGİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. DİLEK AYGİN, Dr.Öğr.Üyesi DİLEK MENEKŞE, Dr.Öğr.Üyesi SERAP ÇETİNKAYA ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üyesi HANDE CENGİZ AÇIL, Arş.Gör.Dr. SİNEM YALNIZOĞLU ÇAKA, Dr.Öğr.Üyesi MERYEM PELİN, Arş.Gör.Dr. EMİNE CİNCİOĞLU, Arş.Gör. ÖZGE YAMAN, Arş.Gör.Dr. ÖZGE KARAKAYA SUZAN, Arş.Gör.Dr. ÇİĞDEM ŞEN TEPE, Arş.Gör.Dr. AYŞE ÇELİK YILMAZ, Arş.Gör.Dr. AYSEL GÜL, Arş.Gör. BEDİA TARSUSLU, Arş.Gör. AHSEN DEMİRHAN KAYACIK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hemşirelik öğrencilerinin mesleki algı ve becerilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği | Hemşirelik Anabilim dallarında klinik uygulamalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlıklı insanın erişkinlik döneminden yaşlılığa kadar tüm yaşam evrelerinde kronik hastalıkların etiyolojisini, risk faktörlerini ve korunma yöntemlerini tanımlar, hemşirelik bakımı ile ilişkilendirir. | ||
2 | Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda etik ilkeler ve yasal düzenlemeleri göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||
3 | İç hastalıkları hemşireliği teorik ve klinik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||
4 | Sistem hastalıkları ve cerrahi bakımı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||
5 | Ameliyat olacak hastanın ameliyat öncesi-esnası-sonrası bakımını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. | ||
6 | Cerrahi hastalıkları hemşireliği teorik ve klinik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||
7 | Çocuk yaş grubunda en çok görülen hastalıkları sistemlere göre değerlendirir ve bakımını yapar. | ||
8 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarında aile merkezli bakım verir ve aileye danışmanlık yapar. | ||
9 | Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesinde ve bozulması halinde, bakım, tedavi ve rehabilitasyonunda bilgi ve beceri kazanır . | ||
10 | Ruhsal bozukluğu ve bağımlılığı olan hastanın sorunlarını belirler ve bu sorunlara yönelik girişimleri hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. | ||
11 | Halk sağlığı alanında hizmet vermeye istekli olabilme, Halk sağlığı etkinliklerinin yöntemlerini Alana uygulama becerisi kazanır. | ||
12 | Toplumun sağlık sorunlarını çözmede bilgilerini kullanır ve becerilerini uygular. | ||
13 | Hemşirelik hizmetlerini yönetim süreci doğrultusunda yönetir . | ||
14 | Hemşirelik uygulamalarında yönetim becerilerini sergiler |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması | |
2 | İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması | |
3 | İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması | |
4 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması | |
5 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması | |
6 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması | |
7 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması | |
8 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması | |
9 | Akıl Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği Uygulaması | |
10 | Akıl Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği Uygulaması | |
11 | Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması | |
12 | Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması | |
13 | Hemşirelikte Yönetim Uygulaması | |
14 | Hemşirelikte Yönetim Uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | -Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010. -Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı (Ed; Prof Dr. Fethiye Erdil, Hacettepe Üniv. Yayını) -Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. (2010). Child Health Nursing Partnering With Children & Families, Co: Pearson Education, Second Edition, New Jersey. -Taşkın L.: Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara 2016 -Stanhope, M. RN, DSN, FAAN., Knollmueller, R. N.,(2000). Hedbook of Community-Based and Home Health Nursing Practice. -O Öztürk, “Ruh Sağlığı ve Bozuklukları” |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlıklı insanın erişkinlik döneminden yaşlılığa kadar tüm yaşam evrelerinde kronik hastalıkların etiyolojisini, risk faktörlerini ve korunma yöntemlerini tanımlar, hemşirelik bakımı ile ilişkilendirir. | |||||||||
2 | Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda etik ilkeler ve yasal düzenlemeleri göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | |||||||||
3 | İç hastalıkları hemşireliği teorik ve klinik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |||||||||
4 | Sistem hastalıkları ve cerrahi bakımı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur. | |||||||||
5 | Ameliyat olacak hastanın ameliyat öncesi-esnası-sonrası bakımını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. | |||||||||
6 | Cerrahi hastalıkları hemşireliği teorik ve klinik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |||||||||
7 | Çocuk yaş grubunda en çok görülen hastalıkları sistemlere göre değerlendirir ve bakımını yapar. | |||||||||
8 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarında aile merkezli bakım verir ve aileye danışmanlık yapar. | |||||||||
9 | Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesinde ve bozulması halinde, bakım, tedavi ve rehabilitasyonunda bilgi ve beceri kazanır . | |||||||||
10 | Ruhsal bozukluğu ve bağımlılığı olan hastanın sorunlarını belirler ve bu sorunlara yönelik girişimleri hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. | |||||||||
11 | Halk sağlığı alanında hizmet vermeye istekli olabilme, Halk sağlığı etkinliklerinin yöntemlerini Alana uygulama becerisi kazanır. | |||||||||
12 | Toplumun sağlık sorunlarını çözmede bilgilerini kullanır ve becerilerini uygular. | |||||||||
13 | Hemşirelik hizmetlerini yönetim süreci doğrultusunda yönetir . | |||||||||
14 | Hemşirelik uygulamalarında yönetim becerilerini sergiler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 750 | 750 |
Toplam İş Yükü | 750 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 30 | ||
dersAKTSKredisi | 30 |