Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlıkta Liderlik | SHE 315 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | --- |
Önerilen Seçmeli Dersler | ---- |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Hemşirelik/ebelik hizmetlerinin yönetiminde liderliğin önemini kavrayan ve analitik düşünme, problem çözme becerileri olan öğrenciler yetiştirmek |
Dersin İçeriği | Öğrencilerin liderlik özelliklerinin güçlendirilmesi için gerekli olan bilgi ve beceriyi içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hemşirelikte liderliğin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Liderlik stillerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Lider özelliklerini örneklerle tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Analitik ve stratejik düşünme becerisini geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Liderlik özelliklerini hemşirelik bakım uygulamalarına entegre eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Sağlık ekibi ile takım çalışmasını sürdürür | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Liderlik kavramına genel bakış | |
2 | Liderliğin tarihçesi ve hemşire liderler | |
3 | Hemşirelikte Liderlik | |
4 | Liderlik ve Yöneticilik | |
5 | Liderlik Kuramları | |
6 | Yeni Liderlik Yaklaşımları | |
7 | Etkili Liderlerin Özellikleri | |
8 | Liderlik ve kültür | |
9 | Liderlik ve cinsiyet | |
10 | Liderlik ve motivasyon | |
11 | Değişim yönetimi ve liderlik | |
12 | Girişimcilik ve liderlik | |
13 | Liderlik ve Duygusal zeka | |
14 | Hemşirelikte liderlikle ilgili makalelerin incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Basılmamış ders notları |
Ders Kaynakları | -.Feldman HR, Greenberg MJ, JAffe Ruiz M. Nursing Leadership: A concise Encyclopedia 2nd edition, Springer Publishing Company,USA(2011) -Klaingerberg M Dirschel KM Today’s Nursing Leader; Managing Suceeding and Excelling, Jones and Barlett Publishers, USA. (2010) -Tutar H Kriz ve Stres Yönetimi, Seçkin Yayınevi, Ankara (2004) -Rana Yiğit(Hemşirelikte Liderlik. Çukurova Nobel Tıp Kitapevi2018). -Ekici D;Cerit K; Gür E,Mert T; Keskin S.Sağlık Hizmetinde Yönetsel Sorunların Analizi,Çağhan matbaacılık, 2. baskı, (2019). -Bssie L.Marquis, carol J. Huston, Bahçecik Nefise ve Öztürk Havva(edt).Hemşirelikte Liderlik rolleri ve Yönetim işlevleri.eori ve uygulama,nobel tıp kitap evleri,(2017). -Ekici Dilek. Sağlık Bakım Hizmetinin Yönetimi, Sim Matbaası, 2.baskı, Ankara (2017) -Güncel internet kaynakları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hemşirelikte liderliğin önemini kavrar | |||||||||
2 | Liderlik stillerini açıklar | |||||||||
3 | Lider özelliklerini örneklerle tartışır | |||||||||
4 | Analitik ve stratejik düşünme becerisini geliştirir | |||||||||
5 | Liderlik özelliklerini hemşirelik bakım uygulamalarına entegre eder | |||||||||
6 | Sağlık ekibi ile takım çalışmasını sürdürür |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 57 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,28 | ||
dersAKTSKredisi | 2 |