Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bulaşıcı Hastalıklar | SHE 202 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TİJEN NEMUT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. TİJEN NEMUT, Doç.Dr. İHSAN HAKKI ÇİFTCİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Hemşirelik ve Ebelik öğrencilerinin; Enfeksiyon hastalıkların önemini, enfeksiyon hastalıklarının önlenmesi ve kontrol altına alınması konusunda bilgi sahibi olmalarının amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Toplumdaki sağlık sorunlarının belirlenmesi, Hangi hastalıklar; Hangi yollarla bulaşır, sağlıklı kişilerin korunma yollarının belirlenmesi, infeksiyonlu hastalara bakım nasıl yapılır ve bulaşıcı hastalıkların toplumsal önemi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Enfeksiyonlar hakkında genel bilgi ve Enfeksiyon etkenlerinin genel özellikleri nelerdir öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
2 | İzolasyon nedir ve Hemşirelikte izolasyonun önemini öğrenir | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Bağışıklama nedir,nasıl yapılır ve gebelikteki önemini öğrenir | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Solunum yolu ile bulaşan hastalıklar ve hemşirelik ve ebelik bakımını öğrenir | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Sindirim yolu ile bulaşan hastalıklar ve hemşirelik ve ebelik bakımını öğrenir | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Güncel İnfeksiyon Hastalıkları (Basına yansıyan giderek artan hastalıklar) nelerdir öğrenir | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve tanımlar | |
2 | İnfeksiyonların ve enfeksiyonları oluşturan etkenlerinin genel özellikleri | |
3 | İnfeksiyonlardan korunmada izolasyon ve izolasyon yöntemleri | |
4 | Bağışıklama | |
5 | Solunum yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları (grip,nezle,suçiçeği,kızamık,kızamıkçık) | |
6 | Solunum yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları (A grubu Beta hemolitik streptococ-kızıl,boğmaca,difteri) | |
7 | Solunum yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları (eritema,roseola,el-ayak ağız hastalığı,menengitler) | |
8 | Solunum yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları (sars,avian influenza,swine flue,corona virus) | |
9 | Sindirim yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları (Brucella,dizanteri,Hepatit A,tifo,kolera,rota virüs,çocuk felci) | |
10 | Tüberküloz,kuduz,kene,tetanoz,şarbon | |
11 | Besin zehirlenmeleri (Staphylococcus aureus,Salmonella zehirlenmeleri,Clostridium perfringens,Clostridium botulinum,Escherichia coli ) | |
12 | Deri ve mukoza yolu ile bulaşan hastalıklar (erizipel,zona,Herpes simpleks Tip 1,Cytomegalovirus,Ebstein Barr virüs ) | |
13 | Cinsel yolla bulaşan hastalıklar (gonore,hepatit B,AİDS,chlamydia,frengi,Herpes simplex Tip 2,Trichomonas vaginalis) | |
14 | Güncel İnfeksiyon Hastalıkları (Basına yansıyan giderek artan hastalıklar) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
Ders Kaynakları | 1-Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi, Sistemlere göre Enfeksiyonlar ( Ed; Topçu AW, Söyletir G, Doğanay M ) 3- İmmünolojiye Giriş ( Ed; Prof Dr Kaya Kılıçturgay ) 8-İnfeksiyon Hastalıklarında güncel durum (Prof.Dr H.Akalın,Prof.Dr. B.Aygen,Prof.Dr. Ata N. Yalçın) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Enfeksiyonlar hakkında genel bilgi ve Enfeksiyon etkenlerinin genel özellikleri nelerdir öğrenir | |||||||||
2 | İzolasyon nedir ve Hemşirelikte izolasyonun önemini öğrenir | |||||||||
3 | Bağışıklama nedir,nasıl yapılır ve gebelikteki önemini öğrenir | |||||||||
4 | Solunum yolu ile bulaşan hastalıklar ve hemşirelik ve ebelik bakımını öğrenir | |||||||||
5 | Sindirim yolu ile bulaşan hastalıklar ve hemşirelik ve ebelik bakımını öğrenir | |||||||||
6 | Güncel İnfeksiyon Hastalıkları (Basına yansıyan giderek artan hastalıklar) nelerdir öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |