Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Meslekte Eğitim | SHE 305 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencinin sağlıklı yada hasta bireylerin gereksinimlerine yönelik olarak sağlığı geliştirme, hastalıklardan korunma, tedavi ve rehabilitasyona yönelik sağlık eğitimi programlarında bilgi,beceri ve tutum kazandırmak
|
Dersin İçeriği | Hemşirelikte öğretimde temel kavramlar, sağlık eğitimi tanımı ve özellikleri, çocuk eğitimi, yetişkin eğitimi, yaşlı eğitimi: farklar ve dikkat edilecek noktalar, eğitim araç gereçleri, materyal geliştirme, öğretim yöntem ve teknikleri, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, hizmet içi eğitim konularını içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Eğitim Sisteminin genel yapısını, hemşirelik eğitiminin bu yapı içindeki yerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Eğitimde kullanılan görsel işitsel araçları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Uygun öğretim ortamı hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Meslekte öğretim ve öğretime ilişkin sorunları sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Hasta ve ailesinin eğitimini planlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Eğitim ve öğretim ile ilgili bilgi, beceri ve tutumları kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
8 | Mesleğin tarihsel gelişimini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
9 | Hemşirelikte bilgi sistemlerini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
10 | Hemşirelikle ilgili innovatif gelişmeleri takip eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
11 | |||
12 | |||
13 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim ve öğrenimle ilgili temel kavramlar | |
2 | Ülkemizde hemşirelik eğitiminin tarihçesi | |
3 | Dünyada ve Türkiye de hemşirelik eğitimi | |
4 | Öğrenme kuramları | |
5 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler | |
6 | Yaşam boyu öğrenme (Pedagojik ve androgojik yaklaşım) | |
7 | Hasta ve yakınlarının eğitimi | |
8 | Mesleki öğretimde hemşirenin eğitimci rolü | |
9 | Hizmet içi eğitim | |
10 | Hemşirelikte Bilişim | |
11 | Öğretimde etkili sunum yöntem ve teknikleri (anlatma, vaka çalışması,role play,beyin fırtınası,tartışma,simülasyon,altı şapkalı düşünme tekniği,istasyon yöntemi) | |
12 | Eğitimde iletişim tekniklerini kullanma | |
13 | Öğrenme için uygun ortam oluşturma | |
14 | Sağlık eğitiminde e- öğrenme ve uzaktan eğitim(e-öğrenme araçları,sağlık eğitiminde e- öğrenmenin yarar ve kısıtlılıkları,eğitimci ve öğrenci açısından e- öğrenme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Basılmamış ders notları |
Ders Kaynakları | -Hacıalioğlu Nazlı. Hemşirelikte öğretim öğrenme ve eğitim, Nobel tıp kitapevleri, (2011) .-Hesapçıoğlu, M. Öğretim ilke ve yöntemleri, Beta Basın Yayın Dağıtım A.Ş, (2016) -Pektekin,Ç; Akın S; Esen C; Oğuz G;Şen M, Tavukçu E; Uzpak R; Dursun İ. Sağlık Bilimlerinde Eğitim, İstanbul Tıp kitapevi, (2020). --Senemoğlu N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PEGEM Yayıncılık.
-Güncel internet kaynakları
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk Eğitim Sisteminin genel yapısını, hemşirelik eğitiminin bu yapı içindeki yerini öğrenir | |||||||||
2 | Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar | |||||||||
3 | Eğitimde kullanılan görsel işitsel araçları bilir. | |||||||||
4 | Uygun öğretim ortamı hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||
5 | Meslekte öğretim ve öğretime ilişkin sorunları sıralar. | |||||||||
6 | Hasta ve ailesinin eğitimini planlar | |||||||||
7 | Eğitim ve öğretim ile ilgili bilgi, beceri ve tutumları kavrar. | |||||||||
8 | Mesleğin tarihsel gelişimini bilir. | |||||||||
9 | Hemşirelikte bilgi sistemlerini kullanır | |||||||||
10 | Hemşirelikle ilgili innovatif gelişmeleri takip eder | |||||||||
11 | ||||||||||
12 | ||||||||||
13 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |