Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Doğan ve Bakımı | HEM 313 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR, Dr.Öğr.Üyesi DİLEK MENEKŞE, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Dr. Dilek Menekşe,Arş.Gör. Sinem Yalnızoğlu Çaka; Arş. Gör. Özge Karakaya Suzan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin sağlıklı ve riskli yenidoğanı tanıması ve yenidoğan hastalıklarında yeterli bakımı verebilecek düzeyde bilgilenmesi. |
Dersin İçeriği | Sağlıklı ve riskli yenidoğanların özellikleri ve bakımı , yenidoğan hastalıkları ve bakımı ,Aile bebek etkileşimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Neonotolojiyi ve Yenidoğan yoğun bakım ünitelerinin organizasyonunu tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Anne bebek ilişkisinin kurulmasına yardım eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
3 | Normal yenidoğanı ve bakım önceliklerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
4 | İntrauterin büyüme gelişme geriliğininde bakım ilkelerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
5 | Miyadından önce ve sonra doğan bebeklerin özelliklerini tanımlar ve bakımını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
6 | Neonatal asfiksi ve doğum travmalarında bebeğe uygun yaklaşımı kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
7 | Yenidoğan resüsitasyonunu tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Yenidoğan hastalıklarını tanımlar ve uygun yaklaşını gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Neonatolojiye giriş | |
2 | Yenidoğan Servisinin Düzenlenmesi ve Yenidoğan ile Anne - Baba Bağlanma Süreci | |
3 | Yenidoğanın Değerlendirilmesi | |
4 | Yenidoğanın Kanıt Temelli Bakımı | |
5 | İntrauterin Büyüme Geriliği | |
6 | Miadından Önce ve Sonra Doğan Bebekler | |
7 | Neonatal Asfiksi ve Doğum Travmaları | |
8 | Solunum Sorunları | |
9 | Solunum Sorunları | |
10 | Metabolik Sorunlar | |
11 | Yenidoğan Sarılıkları | |
12 | Yenidoğan İnfeksiyonları | |
13 | Yenidoğan Konvülziyonları | |
14 | Yenidoğan Resüstasyonu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
Ders Kaynakları |
1- Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik, Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 14- Görak G, Çınar N. Çocukta Fiziksel Sağlığı Değerlendirme (Hemşire ve Ebeler için Rehber) . Nobel Tıp Kitapevleri, 2018. İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Neonotolojiyi ve Yenidoğan yoğun bakım ünitelerinin organizasyonunu tanımlar. | |||||||||
2 | Anne bebek ilişkisinin kurulmasına yardım eder. | |||||||||
3 | Normal yenidoğanı ve bakım önceliklerini tanımlar. | |||||||||
4 | İntrauterin büyüme gelişme geriliğininde bakım ilkelerini açıklar. | |||||||||
5 | Miyadından önce ve sonra doğan bebeklerin özelliklerini tanımlar ve bakımını yapar. | |||||||||
6 | Neonatal asfiksi ve doğum travmalarında bebeğe uygun yaklaşımı kullanır. | |||||||||
7 | Yenidoğan resüsitasyonunu tanımlar. | |||||||||
8 | Yenidoğan hastalıklarını tanımlar ve uygun yaklaşını gerçekleştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
dersAKTSKredisi | 2 |