Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce I | SHE 207 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SEDA İLHAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ÖZLEM ŞİMŞEK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; Common European Framework çerçevesinde B2 düzeyinde İngilizcede |
Dersin İçeriği | Öğrencilerin mesleğe atıldıklarında ihtiyaç duyabilecekleri İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri kazanma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan her öğrenci alanında yeterli olacak düzeyde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Tıpta kullanılan teknik terimleri anlamaya başlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Orta seviyedeki tıbbi yayınları çeviri yardımıyla okuyup tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Mesleği ile ilgili bir konuda basit metinleri çeviri yardımıyla yazar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Hastalıklar ve mesleği ile ilgili bilgileri anlayacak kelime dağarcığına sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Health and Illness a.Asking about health b.Sickness c.Recovery | |
2 | Parts of the body 1a.Parts of the body b.Referring to parts of the body c.Describing radiation of pain/ 2a.The abdomen b.The chest c.The pelvis | |
3 | Functions of the body a.Eating b.The five senses c.Other functionsd. Less common functions | |
4 | Nurses a.Nursing Grades b.Support workers c.Specialization d.The nurse’s role | |
5 | Allied Health Professionals a.Community Health b.Technicians c.Opticians 2.a.Community Health b.Technicians c.Opticians | |
6 | Hospitals a.Introduction to a hospital b.Outpatients c.Inpatients / Primary Care a.The National Health Service b.The Practice Team | |
7 | Symptoms and Signs a.Describing Problems b.Presentation c.Talking about symptoms | |
8 | Blood a.Full Blood Count b.Anaemia c.Pernicious anaemia / Bones a.bones b.fractures c.treatment of fractures | |
9 | Childhood a.milestones b.common infectious diseases c.coeliac disease / The eye a.parts of the eye b.examination of the eye c.retinopathy | |
10 | Gastrointestinal system a.examination of the abdomen b.the faeces / Gynaecology a.female reproductive system b.menstruation c.contraception | |
11 | The heart and circulation a.shortness of breath b.heart rhythm c.heart failure / 2.a physical examination b.examining heart and circulation | |
12 | Infections a.fever b. microorganisms c.source and spread of infection | |
13 | Mental Illness a.psychiatric disorders b.affective disorders c.neurotic and stress-related disorders | |
14 | Revision |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | oProfessional English in Use - Medicine |
Ders Kaynakları | Oxford Dictionary |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan her öğrenci alanında yeterli olacak düzeyde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur. | |||||||||
2 | Tıpta kullanılan teknik terimleri anlamaya başlar. | |||||||||
3 | Orta seviyedeki tıbbi yayınları çeviri yardımıyla okuyup tanımlar. | |||||||||
4 | Mesleği ile ilgili bir konuda basit metinleri çeviri yardımıyla yazar. | |||||||||
5 | Hastalıklar ve mesleği ile ilgili bilgileri anlayacak kelime dağarcığına sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,92 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |