| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki İngilizce I | SHE 207 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SEDA İLHAN | 
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. ÖZLEM ŞİMŞEK, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; Common European Framework çerçevesinde B2 düzeyinde İngilizcede | 
| Dersin İçeriği | Öğrencilerin mesleğe atıldıklarında ihtiyaç duyabilecekleri İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri kazanma. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan her öğrenci alanında yeterli olacak düzeyde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | Tıpta kullanılan teknik terimleri anlamaya başlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | 
| 3 | Orta seviyedeki tıbbi yayınları çeviri yardımıyla okuyup tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | 
| 4 | Mesleği ile ilgili bir konuda basit metinleri çeviri yardımıyla yazar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | 
| 5 | Hastalıklar ve mesleği ile ilgili bilgileri anlayacak kelime dağarcığına sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Health and Illness a.Asking about health b.Sickness c.Recovery | |
| 2 | Parts of the body 1a.Parts of the body b.Referring to parts of the body c.Describing radiation of pain/ 2a.The abdomen b.The chest c.The pelvis | |
| 3 | Functions of the body a.Eating b.The five senses c.Other functionsd. Less common functions | |
| 4 | Nurses a.Nursing Grades b.Support workers c.Specialization d.The nurse’s role | |
| 5 | Allied Health Professionals a.Community Health b.Technicians c.Opticians 2.a.Community Health b.Technicians c.Opticians | |
| 6 | Hospitals a.Introduction to a hospital b.Outpatients c.Inpatients / Primary Care a.The National Health Service b.The Practice Team | |
| 7 | Symptoms and Signs a.Describing Problems b.Presentation c.Talking about symptoms | |
| 8 | Blood a.Full Blood Count b.Anaemia c.Pernicious anaemia / Bones a.bones b.fractures c.treatment of fractures | |
| 9 | Childhood a.milestones b.common infectious diseases c.coeliac disease / The eye a.parts of the eye b.examination of the eye c.retinopathy | |
| 10 | Gastrointestinal system a.examination of the abdomen b.the faeces / Gynaecology a.female reproductive system b.menstruation c.contraception | |
| 11 | The heart and circulation a.shortness of breath b.heart rhythm c.heart failure / 2.a physical examination b.examining heart and circulation | |
| 12 | Infections a.fever b. microorganisms c.source and spread of infection | |
| 13 | Mental Illness a.psychiatric disorders b.affective disorders c.neurotic and stress-related disorders | |
| 14 | Revision | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | oProfessional English in Use - Medicine | 
| Ders Kaynakları | Oxford Dictionary | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
| 2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
| 3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
| 5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
| 6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
| 7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
| 8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan her öğrenci alanında yeterli olacak düzeyde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur. | |||||||||
| 2 | Tıpta kullanılan teknik terimleri anlamaya başlar. | |||||||||
| 3 | Orta seviyedeki tıbbi yayınları çeviri yardımıyla okuyup tanımlar. | |||||||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bir konuda basit metinleri çeviri yardımıyla yazar. | |||||||||
| 5 | Hastalıklar ve mesleği ile ilgili bilgileri anlayacak kelime dağarcığına sahip olur. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 | 
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 73 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||