| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Risky Labor and Postpartum Period | EBE 304 | 6 | 4 + 7 | 6 | 11 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. ÇİĞDEM ŞEN TEPE, Arş.Gör. BEDİA TARSUSLU, Doç.Dr. YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA, Arş.Gör. BÜŞRA KÜÇÜKTÜRKMEN PAŞA, Arş.Gör.Dr. NAZLI ÜNLÜ BIDIK, Arş.Gör. SEVGİ KÖROĞLU GÖKBEL, Arş.Gör.Dr. AHSEN DEMİRHAN KAYACIK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Question-Answer, Discussion, | Testing, | |
| 2 | Question-Answer, Motivations to Show, | Oral Exam, | |
| 3 | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, | |
| 4 | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Oral Exam, | |
| 5 | Question-Answer, Discussion, Motivations to Show, Case Study, | Testing, Oral Exam, | |
| 6 | Lecture, Question-Answer, | Testing, | |
| 7 | Lecture, Discussion, | Testing, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dystocia of uterine contractions | |
| 2 | Dystocia of birth object | |
| 3 | Dystocia of birth object-continue | |
| 4 | Dystocia on the birth canal | |
| 5 | Other problems leading to dystocia | |
| 6 | Preterm Birth-Postterm Birth, Placental Anomalies | |
| 7 | Interventions for birth action | |
| 8 | Postpartum hemorrhages and care | |
| 9 | Postpartum infections and care | |
| 10 | Postpartum breast problems and care | |
| 11 | Thromboembolic conditions and care in postpartum period | |
| 12 | Emotional problems and approach in postpartum period | |
| 13 | Postpartum period evidence based practices | |
| 14 | Evaluation |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Has the current knowledge, skill and attitude to fulfill its professional roles, functions and responsibilities. | X | |||||
| 2 | The healthy / patient individual meets the health education, counseling and care needs of the family and the community in a holistic approach in line with the midwifery process. | X | |||||
| 3 | Uses critical thinking, problem solving, research and evidence-based decision-making skills. | X | |||||
| 4 | They follow information and maintenance technologies with lifelong learning awareness and use them in midwifery practices. | X | |||||
| 5 | Communicates effectively with healthy / sick individuals and relatives. Works in collaboration with the medical team and other disciplines. | X | |||||
| 6 | Using the professional foreign language, follows the international literature and communicates with colleagues. | X | |||||
| 7 | It develops its social, cultural and intellectual aspects as well as professional development. | ||||||
| 8 | Carries out midwifery care in accordance with cultural characteristics, ethical principles, quality management and laws. | X | |||||
| 9 | Takes responsibility in scientific researches related to the field. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | ||||||||||
| 2 | ||||||||||
| 3 | ||||||||||
| 4 | ||||||||||
| 5 | ||||||||||
| 6 | ||||||||||
| 7 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 80 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|