Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İntörn Program EBE 404 8 0 + 40 20 30
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA
Dersi Verenler Doç.Dr. ZEKİYE TURAN, Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA, Arş.Gör. BÜŞRA KÜÇÜKTÜRKMEN PAŞA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı mezuniyet kriterleri çerçevesinde öğrenciye gebelik, doğum ve doğum sonu dönemdeki kadın ve yeni doğana yönelik her türlü ebelik uygulamasını yapmasına fırsat tanıyacak klinik uygulama yaptırmaktır.

Dersin İçeriği

Gebelik, doğum süreci ve doğum sonu dönem bakımı

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bakım planı hazırlar. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Performans Görevi,
2 Doğum eylemini bilir ve bakım planlar. Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
3 Doğum sonu dönemi bilir ve bakım planlar. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Performans Görevi,
4 Riskli gebelikleri bilir ve bakım planlar. Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Performans Görevi,
5 Jinekolojik tanı ve tedavi yöntemlerini açıklar. Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, Performans Görevi,
6 Kanıt temelli çocuğa özgü ebelik uygulamalarını yapar. Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Performans Görevi,
7 Sağlıklı çocukta normal büyüme ve gelişmeyi ve normalden sapmaları tanımlar. Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
8 Çocukluk çağında sağlıklı beslenmeyi ve beslenme bozukluklarında hemşirelik bakım ilkelerini tanımlar. Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
9 Çocuk sağlığını korumada öneme sahip çocukluk çağı aşılarını açıklar ve bu konudaki gelişmeleri takip eder. Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
10 Normal ve riskli yenidoğanı tanımak ve hastalık durumunda gerekli bakımı uygular. Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1) Schuiling, KD, Likis E: Women?s Gynecologic Health. World Headquarters Jones and Bartnett Com., UK/USA, 2006. 2) Fogel CI, Woods NF: Women?s Health Care In Advanced Practice Nursing Springer Publishing Com., New York, 2008. 3) Fraser KN, Cooper L: Myles\\\' Textbook for Midwives. Churchill Livingstone, 2009. 4) Varney H, Kriebs D, Gegor T: Varney\\\'s midwifery. NetLibrary Inc Midwifery and Maternity Care Series. Jones & Bartlett, USA, 2004. 5) Coşkun A. ve ark: Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersi Uygulama Rehberi. Dilek Ofset, İstanbul, 2004. 6) Gilbert E.S., Harmon J.S.: Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum El Kitabı. Ed. Lale Taşkın. Palme Yayıncılık, Ankara, 2002. 7) Güvenli Annelik katılımcı kitabı. T.C Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Türkiye Üreme Sağlığı Programı Cinsel Sağlık / Üreme Sağlığı Mezuniyet Öncesi Eğitimini Güçlendirme Projesi. Ankara, 2005. 8) Öğrenim Rehberleri (Öğrenciler tarafından kullanılacak). T.C Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Türkiye Üreme Sağlığı Programı Cinsel Sağlık / Üreme Sağlığı Mezuniyet Öncesi Eğitimini Güçlendirme Projesi. Ankara, 2005. 9) Taşkın L.: Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği.Genişletilmiş VII.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2005. 10) Taşkın, L, Eroğlu, K, Terzioğlu Fve ark.: Hemşire ve Ebeler için Doğum ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi. Palme Yayıncılık. Ankara, 2008 11) Turan J.M.,Ortaylı N.,Nalbant H.,Bulut A.:İstanbul?da Üç Hastanede Gebelik ve Doğum Hizmetlerine Yakından Bakış, Aşama Matbaacılık, İstanbul,2003. 12) Çiçek, N.,Akyürek, C.,Çelik, Ç., Haberal, A.:Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi, Güneş Kitabevi, İstanbul, 2006.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. X
2 Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. X
5 Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. X
6 Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
7 Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. X
8 Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. X
9 Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 100
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)