Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Engellilerle İletişim | SHB 317 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Engellilik nedenleri,türleri ve bazı engellilik durumlarında gerekli iletişim yaklaşımları konusunda bilgi ve beceri kazandırma |
Dersin İçeriği | Engelliliğin nedenlerinin,türlerinin öğrenilmesi, engellilerle iletişime yönelik becerilerin geliştirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Engellilik,nedenleri ve türleri, sınıflandırmaları ve yaygınlıkları konusunda bilgi kazanır, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
2 | Yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerle iletişim konusunda bilgi ve beceri geliştirir, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
3 | Dil ve konuşma engellilerle iletişim konusunda bilgi ve beceri kazanır, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Benzetim, Problem Çözme, | Ödev, Sınav, |
4 | İşitme engellilerle iletişim konusunda bilgi ve beceri geliştirir, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Benzetim, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | Görme engellilerle iletişim konusunda bilgi ve beceri kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Benzetim, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | Zihinsel engellilerle iletişim hakkında bilgi ve beceri geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Benzetim, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
7 | Bedensel engelliler ile iletişim hakkında bilgi ve beceri geliştirir, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Benzetim, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
8 | Engelli çocuklarda cinsel eğitim konusunda bilgi kazanır, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
9 | Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerle iletişim konusunda bilgi ve beceri geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
10 | Engelli çocuklarda aile eğitimi konusunda bilgi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
11 | Kaynaştırma eğitimi konusunda bilgi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
12 | Engellilik ile ilgili yasal düzenlemeleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Engellilik ve nedenleri, | |
2 | Engelliliğin türleri, sınıflandırma ve yaygınlık oranları | |
3 | Yaygın Gelişimsel Bozukluğu olan bireyler ile iletişim, | |
4 | Dil ve konuşma engellilerle iletişim, | |
5 | İşitme engellilerle iletişim, | |
6 | Görme engellilerle iletişim, | |
7 | Zihinsel engellilerle iletişim, | |
8 | Bedensel engellilerle iletişim, | |
9 | Üstün zekalı ve üstün yetenekli bireyler ile iletişim, | |
10 | Engelli çocuklarda cinsel eğitim, | |
11 | Özel öğrenme güçlüğü olan bireyler ile iletişim | |
12 | Engelli çocuklarda aile eğitimi | |
13 | Kaynaştırma eğitimi | |
14 | Engellilik ile ilgili yasal düzenlemeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | T.C.Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı,Aile Eğitim Rehberi(Aile Eğitim Serisi:1,3,4,5,6,7),Ankara 2008, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 59 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |