| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hemşirelik Esasları Öğretimi | HTP 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı hemşirelik esasları dersi kapsamında yer alan temel konuların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerin ayrıntılı bir şekilde öğrenilmesi ve öğretim yöntemlerini kullanabilme yetisinin geliştirilmesidir. |
| Dersin İçeriği | Bu ders hemşirelik eğitiminin tarihsel sürecini, hemşirelik eğitim felsefesini, Hemşirelik esasları dersinin önemini, hemşirelik bakım uygulamalarını içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 2 | Hemşirelik Esasları dersine ilişkin temel ilke ve uygulamaları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
| 3 | Öğretim yöntem ve teknikleri, başarı değerlendirme yöntemleri, eğitimci özelliklerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Labaratuvar uygulamarına ilişkin temel bilgi ve kurallarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
| 5 | Klinik uygulamalara ilişkin temel bilgi ve kurallarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
| 6 | Hemşirelik eğitimindeki yenilikleri takip eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sabuncu N, Ay F. (Ed). Klinik Beceriler, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2010. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
| 2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | X | |||||
| 6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar. | ||||||||
| 2 | Hemşirelik Esasları dersine ilişkin temel ilke ve uygulamaları açıklar | ||||||||
| 3 | Öğretim yöntem ve teknikleri, başarı değerlendirme yöntemleri, eğitimci özelliklerini tanımlar. | ||||||||
| 4 | Labaratuvar uygulamarına ilişkin temel bilgi ve kurallarını açıklar | ||||||||
| 5 | Klinik uygulamalara ilişkin temel bilgi ve kurallarını açıklar | ||||||||
| 6 | Hemşirelik eğitimindeki yenilikleri takip eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 16 | 1 | 16 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||