Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Formatıons Of Modern Turkey (En) ODC 532 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. MAHMUT CİHAT İZGİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere modern Türkiye Cumhuriyeti´nin tarihi gelişimini anlamak için gerekli bilgi birikimini ve metodolojiyi sağlamaktır. Cumhuriyet’in kuruluşunda rol oynayan faktörler ve Cumhuriyet´in içinden geçtiği tarihi safhalar dersin ana konusunu oluşturmaktadır

Dersin İçeriği

Osmanlı İmparatorluğu’nda Reformlar
Osmanlı’da Anayasa ve Meclis Arayışları
Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşu
Türkiye’deki Askeri Darbeler
Son Dönem Türkiye Siyasi Tarihi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Learns the formation of modern Turkey Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 French Revolution and the Ottoman Empire
2 Westernization attempts in the Ottoman Empire
3 Sultan Selim III and Nizam-ı Cedid Reforms
4 Sultan Mahmut II and his Reforms
5 Tanzimat Era
6 Reign of Sultan Abdülhamit II
7 Jeunes Turcs and Committee of Union and Progress
8 Second Constitutional Period
9 Constitution and Parliament in the Ottoman Empire
10 World War I and the Emergence of the Republic
11 One Party Era
12 Transition to Democracy
13 Coup d’etats in the Republic of Turkey
14 Political History of Turkey since 1980
Kaynaklar
Ders Notu

1. Kırmızı, Abdülhamit. “Taming the Governors: The Swinging Pendulum of Power over the Ottoman Provinces in the Nineteenth Century,” IJRLS 6/1 (2010): 4-19.
2. Hanioğlu, Şükrü. A Brief History of the Late Ottoman Empire (Princeton University Press, 2008).
3. Philliou, Christine. “The Paradox of Perceptions: Interpreting the Ottoman Past through National Present,” Middle Eastern Studies (September 2008): 661-675.
4. Kasaba, Reşat (ed.). Turkey in the Modern World, The Cambridge History of Turkey, vol. IV (Cambridge University Press, 2008).
5. Quataert, Donald. The Ottoman Empire, 1700-1922 (Cambridge University Press, 2005).
6. Zurcher, Erik J. Turkey: A Modern History (I.B. Tauris, 2004).
7. Sohrabi, Nader. “Global Waves, Local Actors: What the Young Turks Knew about Other Revolutions and Why it Mattered,” Comparative Studies in Society and History 44/1 (January 2002): 45-79.
8. Shaw, Stanford J. and Ezel Kural Shaw. History of the Ottoman Empire and Modern Turkey, 2 volumes (Cambridge University Press, 1977).

Ders Kaynakları

1. Kırmızı, Abdülhamit. “Taming the Governors: The Swinging Pendulum of Power over the Ottoman Provinces in the Nineteenth Century,” IJRLS 6/1 (2010): 4-19.
2. Hanioğlu, Şükrü. A Brief History of the Late Ottoman Empire (Princeton University Press, 2008).
3. Philliou, Christine. “The Paradox of Perceptions: Interpreting the Ottoman Past through National Present,” Middle Eastern Studies (September 2008): 661-675.
4. Kasaba, Reşat (ed.). Turkey in the Modern World, The Cambridge History of Turkey, vol. IV (Cambridge University Press, 2008).
5. Quataert, Donald. The Ottoman Empire, 1700-1922 (Cambridge University Press, 2005).
6. Zurcher, Erik J. Turkey: A Modern History (I.B. Tauris, 2004).
7. Sohrabi, Nader. “Global Waves, Local Actors: What the Young Turks Knew about Other Revolutions and Why it Mattered,” Comparative Studies in Society and History 44/1 (January 2002): 45-79.
8. Shaw, Stanford J. and Ezel Kural Shaw. History of the Ottoman Empire and Modern Turkey, 2 volumes (Cambridge University Press, 1977).

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme
2 Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
3 Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma
4 Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma
5 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma
6 Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 70
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 22 22
Ödev 1 24 24
Final 1 24 24
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6