Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İran Medya Araştırmaları (Tr) ODC 640 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞE SOSAR
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYŞE SOSAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, Iran’ın siyasetini, uluslarası ilişkilerini ve bölgeye yönelik politikalarını medya üzerinden incelemektir. İran’ın gündemini izleme, bölgeye ilişkin veriler toplama ve değerlendirmenin yanında öğrencinin İran medya çevresini ( gazete,dergi, tv proğramları, ajans bültenleri ve internet) ve etkilerini tanıması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği İç ve dış gelişmeler ışığında iran’ın dış politikası ve İran’da yaşanmakta olan olaylar medya üzerinden incelenip değerlendirilecek , kitle iletişim araçları tanıtılıp , hedef dilde (farsça) bilgiye erişim haber okuma ve anlama yeteneği geliştirilecektir. Öğrenciye, hedef ülkenin yazınsal ve dijital formlardaki tüm haber çeşitlerine bilgi ve düşüncelerine ulaşma, analiz etme ve medya tarafından oluşturulan manipülatif haberleri değerlendirme kabiliyeti kazandırılacaktır. Konular aşağıdaki ana başlıklar altında işlenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İran´da medyanın etkisini analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İran Medyası Hakkında Bilgi , Medya Çeşitleri, Ekonomik Durum ve Devlet Uygulamaları
2 İran’da Medyanın Etkileri Hakkında bilgi
3 Kitle İletişim Araçlarını Tanıma ve Güncel Olayları Değerlendirme
4 Gazeteler (Cumhuri-e islami) Haber Ajansları ( Farsi ) Haber Siteleri ( Asr-e İran)
5 Gazeteler (Keyhan) Haber Ajansları ( İrna) Haber Siteleri ( İtidal)
6 Gazeteler ( İran) Haber Ajansları (Resa) Haber Siteleri( Cemeran
7 ) Haber Ajansları (Haneye Millet) Haber Siteleri ( Khaber Online)
8 Gazeteler (Merdom Salari) Haber Ajansları (vahid-e Merkez, -e Haber) Haber Siteleri (İtidal)
9 Gazeteler (Aferinesh) Haber Ajansları Haber Siteleri (Elif)
10 Gazeteler (Hemşehri) Haber Ajansları Haber Siteleri (Cemeran, Milliyet)
11 Gazeteler(Cam-e Cem) Haber Ajansları Haber Siteleri ( Cihan, Ferda)
12 Gazeteler (İtimad) Haber Ajansları Haber Siteleri (İran Haber, Tabnak)
13 Gazeteler ( Ebrar , Kudüs) Haber Ajansları Haber Siteleri (Şeffaf, Ferd)
14 Gazeteler (Risalet) Haber Ajansları Haber Siteleri( Efkar Nevs)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme
2 Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
3 Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma
4 Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma
5 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma
6 Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Seminer) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 70
1. Final 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6