| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Medya Etik ve Toplum | ILB 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere; medyanın toplumsal fonksiyonlarını yerine getirirken doğabilecek etik sorunları fark edebilme vizyonu ve etik bilinç kazandırmak,İletişim etiğini kavratmak ve saptanan problemlere çözüm önerileri getirebilmelerini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Etik nedir? Medya ve medya etiği, meslek ahlakı ve etik,iletişim etiği, medya ve toplum ilişkisi, mahremiyet- aleniyet, özgürlük ve güvenlik problemi, medyada etik ilkeler ve toplum ilişkisi,(gerçeklik, doğruluk,tarafsızlık, adalet, bağımsızlık, ayrımcılık), sosyal değerler ve medya etiği, medya- siyaset, ekonomi ilişkisi ve etik, toplumsal denetim mekanizmaları ve medya ilişkisi, iletişim mesleklerinde özdenetim yöntemleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Medya ve medya etiği toplum ilişkisini kavrar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 2 | Meslek ahlakını ve iletişim etiğini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Performans Görevi, |
| 3 | Medyanın toplumsal kurumlarla olan ilişkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 4 | Medyanın etkilerini bu etkiye bağlı olarak doğan etik problemleri ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 5 | Sosyal değerler ve medya etiği ilişkisini kavrar. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Medya ve medya etiği | |
| 2 | Meslek ahlakı ve etik | |
| 3 | İletişim etiği | |
| 4 | Medya ve toplum ilişkisi | |
| 5 | Mahremiyet- aleniyet | |
| 6 | Özgürlük ve güvenlik problemi | |
| 7 | Medyada etik ilkeler ve toplum ilişkisi,(gerçeklik, doğruluk,tarafsızlık, adalet, bağımsızlık, ayrımcılık) | |
| 8 | Medyada etik ilkeler ve toplum ilişkisi,(gerçeklik, doğruluk,tarafsızlık, adalet, bağımsızlık, ayrımcılık) | |
| 9 | arasınav | |
| 10 | Sosyal değerler ve medya etiği | |
| 11 | Medya- siyaset, ekonomi ilişkisi ve etik | |
| 12 | Toplumsal denetim mekanizmaları ve medya ilişkisi, | |
| 13 | İletişim mesleklerinde özdenetim yöntemleri | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Durkheim, E. (1986). Meslek Ahlâkı. İstanbul: MEB. Yayınları. Korkmaz Alemdar (1999)Medya Gücü ve Demokratik Kurumlar.derleme, İstanbul: Afa Yayınları. Herman, E. S. ve N. Chomsky (1999). Medya Halka Nasıl Evet Dedirtir, çev. Berfu Akyoldaş vd., İstanbul: Minerva Yayınları Lichtenberg, J., der. (1990). Democracy And The Mass Media. Cambridge: Cambridge University Press. Pieper, A. (1999). Etiğe Giriş, çev. Veysel Atayman-Gönül Sezer. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Poole, R. (1993). Ahlâk ve Modernlik, çev. Mehmet Küçük. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Uluç, G. (2003). Küreselleşen Medya: İktidar ve Mücadele Alanı. İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınevi. BERTRAND, Claude J. (2004) Medya Etiği, Başbakanlık BYEGM Yayını,Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
| 3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
| 4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | ||||||
| 7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
| 8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Medya ve medya etiği toplum ilişkisini kavrar. | ||||||||
| 2 | Meslek ahlakını ve iletişim etiğini değerlendirir. | ||||||||
| 3 | Medyanın toplumsal kurumlarla olan ilişkisini değerlendirir. | ||||||||
| 4 | Medyanın etkilerini bu etkiye bağlı olarak doğan etik problemleri ayırt eder. | ||||||||
| 5 | Sosyal değerler ve medya etiği ilişkisini kavrar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Proje / Tasarım | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||