| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bütçe Hukuku ve Temel Sorunları | MHY 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURULLAH ALTUN |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NURULLAH ALTUN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Tunç İNCE |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kamu kaynaklarının (özellikle bütçe ve bütçe türleri itibarıyla) ekonomik ve hukuki yönlerden kullanımının uluslar arası genel kabul görmüş kurallara uygun olarak incelenmesi ve devletler arası karşılaştırmalı analizlerin yapılmasını |
| Dersin İçeriği | Bütçe sistemleri ve bütçe türlerine ilişkin süreçlerin ekonomik ve ve özellikle hukuki yönlerden yasal çerçevelerin analizi ve devletler arası karşılaştırmalı analizini içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bütçe Süreci ve Bütçe süreci konusunda Yaklaşımları ( Hukuki – Ekonomik ) bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 2 | Bütçe Sürecinin Hukuk bütünü içindeki yeri Hukuki yönden farklılıkların açıklamasını yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 3 | Bütçe sistemlerinde yasal çerçevedeki farklılıklarda etkili olan unsurları ve farklılıkları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 4 | Bütçe sistemleri için optimum yasal çerçevenin destek ve prensipleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 5 | Bütçe sistemleri ve süreçlerine ilişkin örnek olay çözümlemeleri yapabilir | Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bütçe Süreci ve Bütçe süreci konusunda Yaklaşımlar ( Hukuki – Ekonomik ) | |
| 2 | Bütçe sistemlerinde Ekonomik teoriler Yönünden Farklılıkların Açıklanması | |
| 3 | Bütçe Sürecinin Hukuk bütünü içindeki yeri Hukuki yönden farklılıkların açıklanması | |
| 4 | Bütçe sistemleri için Farklı yasal çerçeveler ( OECD ) | |
| 5 | Bütçe sistemlerinde yasal çerçevedeki farklılıklarda etkili olan unsurlar | |
| 6 | Bütçe süreçleri için yasal çerçevedeki farklılıklar | |
| 7 | Bütçe sistemleri için optimum yasal çerçeve (normatif ve pozitif yaklaşımlar ve karar alma sürecinde aktörler ) | |
| 8 | Bütçe sistemleri için optimum yasal çerçevenin destek ve prensipleri | |
| 9 | Seçilmiş ülkelerde Örnek olay incelemeleri (Türkiye ) | |
| 10 | Seçilmiş ülkelerde Örnek olay incelemeleri (Fransa) | |
| 11 | Seçilmiş ülkelerde Örnek olay incelemeleri (Birleşik Amerika Devletleri) | |
| 12 | Seçilmiş ülkelerde Örnek olay incelemeleri (İngiltere) | |
| 13 | Seçilmiş ülkelerde Örnek olay incelemeleri (Kore) | |
| 14 | Seçilmiş ülkelerde Örnek olay incelemeleri (Japonya) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | The Legal Framework for Budget Systems, OECD Journal on Budgeting Special Issue |
| Ders Kaynakları | 1. Bütçe Hukuku,M.Kamil Mutluer,Erdoğan Öner, Ahmet Kesik ,2005 2. OECD OECD Journal on Budgeting Special Issue, The Legal Framework for Budget Systems AN INTERNATIONAL COMPARISON, Volume 4, No. 3 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | ||||||
| 2 | -Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | ||||||
| 3 | -Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | ||||||
| 4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | ||||||
| 5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | ||||||
| 6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | ||||||
| 7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | ||||||
| 8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | ||||||
| 9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | ||||||
| 10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | ||||||
| 11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bütçe Süreci ve Bütçe süreci konusunda Yaklaşımları ( Hukuki – Ekonomik ) bilir | |||||||||||
| 2 | Bütçe Sürecinin Hukuk bütünü içindeki yeri Hukuki yönden farklılıkların açıklamasını yapabilir | |||||||||||
| 3 | Bütçe sistemlerinde yasal çerçevedeki farklılıklarda etkili olan unsurları ve farklılıkları açıklar | |||||||||||
| 4 | Bütçe sistemleri için optimum yasal çerçevenin destek ve prensipleri açıklar | |||||||||||
| 5 | Bütçe sistemleri ve süreçlerine ilişkin örnek olay çözümlemeleri yapabilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Proje / Tasarım | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||