Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası İktisat I | IKT 305 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TAHSİN BAKIRTAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SELİM İNANÇLI, Prof.Dr. TAHSİN BAKIRTAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dış ticaretin nedenleri, dış ticaretin ekonomiye etkileri, dış ticareti açıklayıcı teorilerin tanıtımı ve dış ticarete müdahale gerekçelerini açıklamak. |
Dersin İçeriği | Klasik, NeoKlasik ve modern dış ticaret teorileri yanında yeni dış ticaret teorilerinin açıklanması. Bununla birlikte dış ticaret-büyüme ve dış ticaret refah ilişkilerinin açıklanması.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | |||
2 | |||
3 | |||
4 | |||
5 | |||
6 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası Ticaret Teorisine Giriş | |
2 | Klasik Dış Ticaret Teoriler - Mutlak Üstünlükler Teorisi | |
3 | Klasik Dış Ticaret Teorileri - Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi | |
4 | Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisinin Genişletilmesi | |
5 | Neoklasik Dış Ticaret Teorisine Giriş | |
6 | Neoklasik Dış Ticaret Teorisinde Ticaret Kazançları | |
7 | Heckscher-Ohlin Modeli | |
8 | Spesifik Faktörler Modeli | |
9 | Faktör Donatımı Teorisinin Uzantıları: Faktör Fiyatları Eşitliği Modeli | |
10 | Faktör Donatımı Teorisinin Uzantıları: Stolper-Samuelson Modeli | |
11 | Faktör Donatımı Teorisinin Uzantıları: Spesifik Faktörler Modeli | |
12 | Alternatif Dış Ticaret Modelleri : Teknolojik Farklara Dayalı Modeller | |
13 | Alternatif Dış Ticaret Modelleri : Talebe Dayalı Modeller | |
14 | Büyüme ve Uluslararası Faktör Hareketleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Seyidoğlu, Halil, (2009), Uluslararası İktisat, İstanbul: Güzem Yayınları. |
Ders Kaynakları | Ünsal, E (2005), Uluslararası İktisat, Ankara: İmaj Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi ve politikası hakkında bilgili olma. | X | |||||
5 | İktisadın sosyal bir bilim olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X | |||||
6 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | X | |||||
10 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde muhasebe bilgisine sahip olma. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanabilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Proje / Tasarım | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|