Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dünya Ekonomisi | IKT 464 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT BİLEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dünya Ekonomisinin Tarihsel süreçteki değişim yönelimini analiz ederek; Dünya´daki üretim, ticaret finans hareketlerindeki değişimi ortaya koyarak, dünyanın yaşadığı krizler ve yansımalarını analiz etmek. |
Dersin İçeriği | Dünya Ekonomisinin tarihsel süreçteki genel trendlerini ortaya koyarak; ticaret, finans ve üretim odaklı analizlerinin yapılması ve yansımaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünya´nın başlangıç(0) dan ilk bin yılı ve sonrasındaki ekonomik verileri analiz eder. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | Batı Dünyasının Gelişmesinin Dünyanı Geri Kalanına nasıl etki yaptığını öğretir ve yorumlar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
3 | Yirminci Yüzyılın İkinci Yarısında Dünya Ekonomisindeki genel trendleri açıklar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
4 | Kapitalist Dünyanın Ekonomik Kurumları ve 2.Küresel Dalganın Başlangıcını anlatır. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
5 | Dünya Ekonomisinde Sol Yükseliş ve Refah Uygulamaları hakkında bilgi verir | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
6 | Küresel 2.Dalganın Hızlanma Süreci Ticaretin Küreselleşmesini analiz eder ve yorumlar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
7 | Dünya´nın Tek Kutuplaşması ve Finansın Küreselleşmesini anlatır ve analiz eder. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
8 | Finans Odaklı Dünya Ekonomisinin Gelişmesi ve Yaşanan Krizleri analiz eder ve yorumlar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
9 | Dünya ekonomisinde üretim yapısının uluslararasılaşması ve Yeni Üretim Kutuplarını öğretir ve analiz eder. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
10 | Dünya Ekonomisinin Bölgeselleşme odaklı Gelişmesini irdeler. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
11 | Dünya Ekonomisinde Doğrudan Yabancı Sermaye, TNC´ler ve Çevre Ülkelerdeki yansımalarını analiz eder ve tartışır. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
12 | Dünya Ekonomisinde Emek Hareketleri ve Uluslararası Göç Olgusunu analiz ederek yorumlar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
13 | Dünya Ekonomisinin Finansal Krizi ve Yansımalarını anlatır ve yorumlar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
14 | Dünya ekonomisindeki tarihsel değişim odaklı merkez-çevre ilişkisinin temellerini ortaya koyar. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
15 | Dünya ekonomisindeki emek-sermaye yapılanmasını analiz eder. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Zaman Tünelinde Dünya Ekonomisi 0-1000 | ANGUS MADDISON, The World EconomyDevelopment Centre Studies,OECD, |
2 | Batı Gelişmesinin Dünyanı Geri Kalanına Etkisi 1000-1950 | ANGUS MADDISON, The World EconomyDevelopment Centre Studies,OECD, |
3 | Yirminci Yüzyılın İkinci Yarısında Dünya Ekonomisi | ANGUS MADDISON, The World EconomyDevelopment Centre Studies,OECD, |
4 | Kapitalist Dünyanın Ekonomik Kurumları ve 2.Küresel Dalganın Başlangıcı | World Bank, IMF, WTO ve Doğruel,F ve S. Bıçak Sırtında Büyüme ve İstikrar |
5 | Dünya Ekonomisinde Sol Yükseliş ve Refah Uygulamaları | Çağlar Keyder Ulusal Kalkınmacılığın İflası |
6 | Küresel 2.Dalganın Hızlanma Süreci Ticaretin Küreselleşmesi | WTO 2008 |
7 | Dünya´nın Tek Kutuplaşması ve Finansın Küreselleşmesi | Tahsin BAKIRTAŞ Finansal Küreselleşme İşletme Finans 2004 ŞubatUNCTAD, WTO |
8 | Finans Odaklı Dünya Ekonomisinin Gelişmesi ve Yaşanan Krizler | UNCTAD,Development-led globalization: Towards sustainable and inclusive development paths |
9 | VİZE SINAVI | |
10 | Dünya ekonomisinde üretim yapısının uluslararasılaşması ve Yeni Üretim Kutupları | World Bank Üretim Kutupları Raporu |
11 | Dünya Ekonomisinde Bölgeselleşme odalı Gelişme, AB- NAFTA VB | Dünya Bankası Bölgeselleşme Raporu |
12 | Dünya Ekonomisinde Doğrudan Yabancı Sermaye, TNC´ler ve Çevre Ülkelerdeki yansımalar | UNCTAD Yatırım Raporları |
13 | Dünya Ekonomisinde Emek Hareketleri ve Uluslararası Göç Olgusu | Tahsin BAKIRTAŞ, KÜRESEL GELİŞME MODELİNDE ULUSLARARASI GÖÇ OLGUSU VE YANSIMALARI |
14 | Dünya Ekonomisinin Finansal Krizi ve Yansımaları | UNCTAD,IMF ve Dünya Bankası |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ANGUS MADDISON, The World EconomyDevelopment Centre Studies,OECD, Öğretim Üyesi Ders Notları |
Ders Kaynakları | WTO, UNCTAD, Dünya Bankası Kaynakları Raporları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | ||||||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | ||||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | ||||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi ve politikası hakkında bilgili olma. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi ve politikası hakkında bilgili olma. | ||||||
5 | İktisadın sosyal bir bilim olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | ||||||
5 | İktisadın sosyal bir bilim olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X | |||||
6 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | ||||||
6 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | ||||||
7 | Genel işletme yönetimi, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | ||||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | X | |||||
9 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | ||||||
10 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde muhasebe bilgisine sahip olma. | ||||||
10 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde muhasebe bilgisine sahip olma. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanabilme | ||||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanabilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |