Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gelir ve Servet Dağılımı | CEK 302 | 6 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA, Doç.Dr. MUSTAFA ÇAĞLAR ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Elif ALP |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, insanlık mücadelesinin merkezine oturmuş olan gelir ve servet dağılımı sorununu ve bu sorunun kaynak ve çözümünü teorik ve uygulama bazında ele alır. Türkiye´deki anlayış ve uygulamayı bu çerçevede inceler. |
Dersin İçeriği | Gelir ve servet dağılımı politikasının kapsamı ve önemi, gelir ve servet dağılımına ilişkin temel kavramlar, gelir ve servet dağılımı politikasının doğuşu, gelişimi, amaçları ve araçları, Türkiye´deki gelir ve servet dağılımı, yoksulluk kavramı, türleri ve mücadele yöntemleri, Türkiye´de yoksulluğun durumunu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gelir ve servet dağılımı politikasının kapsamını ve önemini öğrenir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Gelir ve servet dağılımına ilişkin temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Sınav, |
3 | Gelir ve servet dağılımı politikasının doğuşu, gelişimi, amaçları ve araçlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Gelir eşitsizliğinin ölçüm yöntemlerini inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Türkiye´deki gelir ve servet dağılımını inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Yoksulluk kavramı, türleri ve mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Türkiye´de yoksulluğun durumunu analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelir ve Servet Dağılımı Politikasına Giriş | Gustman, A.L., Juster, F.T.(1995), Income and Health of Older American Households: Modelling Issues for Public Policy Analysis, NBER Working Paper No:4996, January, USA. |
2 | Gelir ve Servet Dağılımına İlişkin Temel Kavramlar | Aykaç, M.;,Dağdemir Ö.,Gündogan N.(2013), Gelir Dağılımı veYoksulluk, AnadoluÜniversitesiYay.No: 2935, (ed. Gündoğan N., Özgüler, V.C) Eskişehir. |
3 | Gelir ve Servet Dağılımı Politikasının Doğuşu, Gelişimi, Amaçları ve Araçları | Dilik, S.(1999), Gelir ve Servet Politikası, SakaryaÜniversitesiBasımevi, Sakarya. |
4 | Gelir Dağılımı Teorileri I | Başoğlu,U., Ölmezoğulları, N., Parasız, İ.(1999), Gelir Bölüşümü Teori ve Politika, Ekin Kitabevi, Bursa. |
5 | Gelir Dağılımı Teorileri II | Başoğlu,U., Ölmezoğulları, N., Parasız, İ.(1999), Gelir Bölüşümü Teori ve Politika, Ekin Kitabevi, Bursa. |
6 | Gelir Eşitsizliği Ölçüm Yöntemleri | Aktan, Ç.C., YasarV.İ, (2002), “Gelir Dağılımında Adalet(siz)lik ve Gelir Esit(siz)liği: Terminoloji, Temel kavramlar ve Ölçüm Yöntemleri”, Yoksullukla Mücadele Stratejileri, Coşkun Can Aktan (ed.), Hak-İs Konfederasyonu Yayınları, Ankara. |
7 | Gelirin Yeniden Dağılımı | Barna, T.(1945), Redistribution of Incomes Through Public Finance in 1937, Oxford UniversityPress. |
8 | Gelir ve Servet Dağılımı Politikası Dersi Vize Öncesi Değerlendirme | |
9 | Türkiye’de Gelir Dağılımı | Aykaç, M.; Ö. Dağdemir ve N. Gündoğan (2013), Gelir Dağılımı ve Yoksulluk, Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları. |
10 | Yoksulluğun Kavramsal Çerçevesi ve Ölçüm Yöntemleri | Açıkgöz, Reşat ve Ömer Şükrü Yusufoğlu (2012), “Türkiye’de Yoksulluk Olgusu ve Toplumsal Yansımaları”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırma Dergisi, Cilt: 1, Sayı:1 |
11 | Yoksulluğun Nedenleri ve Mücadele Yöntemleri | Aktan, Coşkun, C. ve İsmail Yaşar Vural (2002), “Yoksulluk: Terminoloji, Temel Kavramlar ve Ölçüm Yöntemleri”, Yoksullukla Mücadele Stratejileri, Hak-İş Konfederasyonu Yayınları, Ankara |
12 | Küreselleşme ve Yeni Yoksulluk | Yrd. Doç.Dr. Sinem Yıldırımalp’in Doktora Tezi |
13 | Türkiye’de Yoksulluk | TÜİK (2009), 2009 Yoksulluk Araştırması Sonuçları,http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi.do?alt_id=23(Erişim Tarihi: 13.04.2013). |
14 | Gelir ve Servet Dağılımı Politikası Dersi Final Öncesi Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | ||||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | ||||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gelir ve servet dağılımı politikasının kapsamını ve önemini öğrenir. | ||||||||||
2 | Gelir ve servet dağılımına ilişkin temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
3 | Gelir ve servet dağılımı politikasının doğuşu, gelişimi, amaçları ve araçlarını öğrenir. | ||||||||||
4 | Gelir eşitsizliğinin ölçüm yöntemlerini inceler. | ||||||||||
5 | Türkiye´deki gelir ve servet dağılımını inceler. | ||||||||||
6 | Yoksulluk kavramı, türleri ve mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
7 | Türkiye´de yoksulluğun durumunu analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 70 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 171 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,84 | ||
dersAKTSKredisi | 7 |