Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ab´De Sosyal Diyalog CEK 352 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri Ön koşul dersi yoktur
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDURRAHMAN BENLİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Özge Alev SÖNMEZ
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı ABye üyelik süreci içinde bulunan ülkemizde sosyal alandaki uyum çalışmalarını sosyal diyalog örneği üzerinden öğrencilere aktarmak bu dersin temel amacıdır.
Dersin İçeriği Ders ABde uygulanan sosyal diyalog mekanizmalarını ve bunların Türkiyede uygulanabilir olup, olmadığını içermektedir
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 AB hakkında genel düzeyde bilgi sahibi olmayı sağlar ve analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Ödev, Sınav,
2 Türkiye-AB ilişkileri hakkında bilgi sahibi olmayı ifade eder Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Sınav, Ödev,
3 AB sosyal politikasını ana hatlarıyla tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
4 Sosyal diyalog kavramını değerlendirir ve tanımlar Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 AB sosyal diyalog mekanizmalarını açıklar; olumlu ve olumsuz yönleriyle değerlendirebilmeyi tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
6 Türkiyee sosyal diyalog zemini olup, olmadığını tartışır Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 ABnin kısa bir tarihi gelişimi, AB ülkelerinde sosyal hakların doğuşu ve gelişimi Koray ve Çelik, s:17-29
2 Sosyal diyalog ve korparatizmin Gelişimi Koray ve Çelik, s: 34-47
3 ABde Sosyal Taraflar : Emek ve Sermaye Koray ve Çelik, s:47-94
4 AB ülkelerinde sosyal diyalog uygulamaları: Ekonomik-Sosyal Konseyler, Toplumsal antlaşmalar Koray ve Çelik, s:101-114
5 Günümüzde korporatist gelenek Koray ve Çelik, s: 114-130
6 İşyeri Konseyleri ve Toplu Pazarlık Koray ve Çelik, s:130-149
7 AB düzeyinde sosyal diyalog Koray ve Çelik, s: 153-182
8 Sektörel Sosyal Diyalog Örnekleri I Koray ve Çelik, s: 187-201
9 ARASINAV
10 Türkiyede sosyal diyalog : Çevresel koşullar 1 Koray ve Çelik, s:219-252
11 1980 öncesi durum Koray ve Çelik, s:252-307
12 1980 sonrasında durum Koray ve Çelik, s:307-332
13 Türkiyede Sosyal Diyalog Uygulamaları I Koray ve Çelik, s:358-394
14 Türkiyede Sosyal Diyalog Uygulamaları II Koray ve Çelik, s:394-472
Kaynaklar
Ders Notu Koray, M. ve A. Çelik (2007), Avrupa Birliği ve Türkiyede Sosyal Diyalog, Ankara: Belediye-İş Yayınları
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme X
2 Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme X
3 Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma X
4 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma
5 Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme
6 Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme
7 Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma.
8 Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme
9 Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 5
2. Kısa Sınav 5
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5