Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İdari Reform SBK 463 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU
Dersi Verenler Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ömer Faruk KÖKTAŞ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Genel olarak kamu yönetimi reformuna ilişkin temel kavramlar ve teorik yaklaşımları öğrenerek reform farklı ülkelerin tecrübeleri ve Türkiye'deki idari reform tarihini dikkate alanrak reform gereksinimlerini ve sonuçlarını analiz etmek.

Dersin İçeriği

İdari reforma ilişkin kavramsal çerçeve, idari reform yaklaşımları, idari reform gereksinimleri, dünyadan idari reform tecrübeleri, politika transferi bağlamında idari reform tecrübelerinin analiz edilmesi, Türkiye'de idari reformun tarihsel gelişimini araştırmak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İdari reforma ilişkin kavramsal ve teorik çerçeveyi bilir. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Farklı ülkelerin idari reform tecrübelerini karşılaştırmalı olarak analiz edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Türkiye’de idari reformun temel dinamiklerini, reform ihtiyacını ve reformların sonuçlarını değerlendirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Türkiye’nin idari reform tarihini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
5 Türkiye’nin idari reform tecrübesi ile farklı ülkelerinkini karşılaştırabilir. Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İdari reforma ilişkin kavramsal çerçeve, politika transferi ve öğrenme
2 Karşılaştırmalı kamu yönetimi yaklaşımı ve dünyada yönetim gelenekleri
3 İdari reform yaklaşımları, politika ve stratejiler
4 Osmanlı idaresinde reform girişimleri
5 Erken Cumhuriyet döneminde idari reform
6 Çok partili hayata geçiş ve idari reform
7 1980 sonrası dönemde idari reform
8 Ara Sınav
9 2000'li yıllarda idari reform-1
10 2000'li yıllarda idari reform -2
11 2000'li yıllarda idari reformun temel dinamikleri
12 2000'li yıllarda Türkiye'de merkezi idare reformu
13 Türkiye'de başkanlık sistemine geçiş sürecinde idari reform
14 Türkiye'de idari reform süreci ve sonuçlarını tartışmak
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Mehmet Zahid Sobacı (2014). İdari reform ve politika transferi. Bursa: Dora Yayıncılık.

Hüseyin Yayman (2008). Türkiye'nin idari reform tarihi. Ankara: Turhan Kitabevi.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek X
3 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak X
4 Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek X
5 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak X
6 Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak X
7 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek X
9 Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak X
10 Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma X
11 Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek X
12 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak X
13
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
2. Ödev 10
3. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 2 20 40
Performans Görevi (Seminer) 1 3 3
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5