Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamuoyu Araştırmaları | SBK 411 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEMİH OKUTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kamuoyu araştırmalarının tasarlanması, örneklem seçimi, uygulanması, elde edilen verilerin analizi ve raporlanması süreçlerini öğrenerek bu süreçlere uygun kamuoyu araştırmaları uygulamaktır. |
Dersin İçeriği | Kamuoyu araştırmalarının tasarlanması, araştırmanın yürütülmesi ve araştırma sonucu elde edilen verilerin SPSS Paket programı ile analizi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamuoyu araştırmalarında kullanılan nicel ve nitel yöntemleri bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
2 | Kamuoyu araştırma sürecini tasarlayarak uygulamasını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
3 | Bilimsel bir araştırma sonucunda elde edilen verileri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
4 | Veri analizi için SPSS paket programını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Ödev, |
5 | Nitel ve nicel araştırmalar için örneklem seçmeyi öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamuoyu araştırmalarına giriş ve temel kavramlar | |
2 | Araştırma konusunun belirlenmesi ve özelleştirilmesi | |
3 | Hipotez ve araştırma problemi oluşturma | |
4 | Araştırmalarda kullanılan veri ve ölçek türleri | |
5 | Araştırma evreni ve örnekleme, Araştırma Etiği | |
6 | Nicel araştırmalarda veri hazırlama süreci, ölçme hataları | |
7 | Analiz tekniklerinin sınıflandırılması, uygun analiz tekniğinin seçimi, hipotez testi | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Parametrik olmayan analiz teknikleri | |
10 | Parametrik analiz teknikleri | |
11 | Parametrik analiz teknikleri | |
12 | Nitel Analiz Yöntemleri | |
13 | SPSS Uygulaması | |
14 | SPSS Uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-Altunışık, R. ve diğerleri (2004), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitabevi, Sakarya. 2-Tonta, Y. (2012), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, TÜBA Açık Ders Malzemeleri, http://www.acikders.org.tr/course/view.php?id=80 3.Paylaşılan derse ait materyaller ve çeşitli web adresleri ile internet kaynakları. |
Ders Kaynakları | Geray, H. (2006), Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş, Siyasal Kitabevi, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | X | |||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
11 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X | |||||
13 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |