Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İmar Uygulamaları | SBK 424 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI, |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Selin BAŞCAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İmar uygulamalarını hukuksal, yönetsel, politik ve sosyolojik açılardan incelemek, çözümlemeler yapmak |
Dersin İçeriği | İmar Planı kavramı ve türleri, imar planı ve diğer planlar arasındaki ilişkiler, imar planı ile ilgili yetkili kuruluşlar, İmar planlarının uygulanma yöntemleri, imar programı, imar kamulaştırmaları, ifraz ve tevhit, 18. Madde uygulaması, yapı denetimi, ihdaslar, kaçak yapı, imar cezaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İmar hukukunun temel kavramlarını hukuk geleneği içinde tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | İmar planı türlerini açıklar, hangi plan türünün hangi alanlarda geçerli olacağını değerlendirir, | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
3 | İmar mevzuatı hakkında bilgi sahibi olur, bu mevzuatı uygulamaya dönük olarak yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Kentleşme sorunları bağlamında imar hukukunun rolünü değerlendirir, | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
5 | İmar uygulamalarının yapılamamasından ötürü doğan sorunları tartışır, | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
6 | İmar uygulamaları bağlamında yerel yönetim merkez ilişkilerini tartışır. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İmar hukukunun temel kavramları | |
2 | Kent planlaması kuramları | |
3 | Kent planlamasında modeller | |
4 | Kent planlaması sürecinin evreleri | |
5 | Kent planının içeriği | |
6 | Kent Planının uygulama evresi | |
7 | Türkiye´de kent planlaması | |
8 | Plan Yapımı | |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Kent Planlarının onaylanması | |
11 | Kent Planlarının uygulanması | |
12 | İmar Suçlarının Bağışlanması | |
13 | Planlama halkın katılımı | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ruşen Keleş, Kentleşme Politikası, İmge Yayınevi, Ankara. Halil Kalabalık, İmar Hukuku Dersleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2009. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | X | |||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
11 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X | |||||
13 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |