Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Edebiyatı ve Medya CGP 203 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ
Dersi Verenler Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Dünyada ve Türkiye'deki çocuk edebiyatını tanıtmak, meslekteki önemini kavratmak, Türkçe anadil etkinliklerini doğru planlanıp uygulanmasını sağlamak.

Dersin İçeriği

Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitapları ile tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özellikler (tasarım, içerik, eğitsel). Bu özelliklerin çocuk edebiyatında Türk ve dünya klasiklerinden seçilen örnekler üzerinde incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının çocuğun gelişimine olan olumsuz etkileri. Çocuk kitaplarının yaş gruplarına uygunluğu ve çocuk kitap ilişkisi. Çocuk edebiyatı türleri ( şiir, destan, masal, öykü, roman, tekerleme, bilmece v.b) özellikleri ve çocuğun gelişimine olan katkıları. Okulöncesi eğitimde Türkçe dil etkinlikleri ve bu etkinliklerin planlanmasında, uygulanmasında temel ilkeler ve dikkat edilecek noktalar. Türkçe dil etkinlikleri sırasında kullanılacak araç-gereç özellikleri. Etkinliğin uygulanmasında kullanılan yöntem ve teknikler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocuk edebiyatı genel hedefleri, kavramları hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
2 Çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası,
3 Çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası,
4 Okul Öncesi Dönem Edebiyat Türleri hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası,
5 Okul Öncesi Dönem Edebiyat Türleri hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası,
6 Okul Öncesi Dönem Hikayet Anlatma Teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve kullanmayı öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
7 Okul Öncesi Dönem Hikayet Anlatma Teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve kullanmayı öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
8 Okul Öncesinde Çocuk ve Medya konusunda bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası,
9 Okul Öncesinde Çocuk ve Medya konusunda bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası,
10 Okul Öncesi Çocuklara Okuma Alışkanlığı Kazandırma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası,
11 Okul Öncesi Çocuklara Okuma Alışkanlığı Kazandırma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası,
12 Uygulama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme,
13 Uygulama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme,
14 Uygulama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı Kavramı , Genel Hedefleri ve Çocuk Kitaplarının Özellikleri Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı (2017), Turla A. , Hedef Yayınları, Ankara
2 Çocuk Kitaplarında Bulunması Gereken Özellikler Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı (2017), Turla A. , Hedef Yayınları, Ankara
3 Çocuk Kitaplarında Bulunması Gereken Özellikler Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı (2017), Turla A. , Hedef Yayınları, Ankara
4 Okul Öncesi Dönemde Edebiyat Türleri Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı (2017), Turla A. , Hedef Yayınları, Ankara
5 Okul Öncesi Dönemde Edebiyat Türleri Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı (2017), Turla A. , Hedef Yayınları, Ankara
6 Okul Öncesi Dönemde Hikaye Anlatma Teknikleri Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı (2017), Turla A. , Hedef Yayınları, Ankara
7 Okul Öncesi Dönemde Hikaye Anlatma Teknikleri Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı (2017), Turla A. , Hedef Yayınları, Ankara
8 Okul Öncesinde Çocuk ve Medya Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı (2017), Turla A. , Hedef Yayınları, Ankara
9 Okul Öncesinde Çocuk ve Medya Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı (2017), Turla A. , Hedef Yayınları, Ankara
10 Okul Öncesi Çocuklara Okuma Alışkanlığı Kazandırma Çocuk Edebiyatı (2013), Gönen M., Eğiten Kitap , Ankara
11 Okul Öncesi Çocuklara Okuma Alışkanlığı Kazandırma Çocuk Edebiyatı (2013), Gönen M., Eğiten Kitap , Ankara
12 Uygulama
13 Uygulama
14 Uygulama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Çocuk Edebiyatı (2013)Gönen M.,Eğiten Kitap, Ankara

[2] Çocuk Edebiyatı ve Medya(2013) KARDAŞ C. , ALP D., Eğiten Kitap, Ankara

[3] Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı (2017) TURLA A., Hedef Yayınları, Ankara

[4] Çocuk Edebiyatı (2013), Gönen, M. (Edt.). Eğiten Kitap. Ankara

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. X
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. X
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek X
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek X
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak X
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak X
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak X
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak X
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. X
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. X
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. X
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
2. Ödev 15
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
1. Ara Sınav 50
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 3 3
Performans Görevi (Uygulama) 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 111
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,44
Dersin AKTS Kredisi 4