Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar II | CGP 205 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli bireylerin gelişim özelliklerine yönelik bilgi sahibi olmalarını sağlamak |
Dersin İçeriği | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin özellikleri, yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerin özellikleri, ; görme engelli bireylerin özellikleri; işitme engeli olan bireylerin özellikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin özelliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerin özelliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Görme engelli bireylerin özelliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | İşitme engeli olan bireylerin özelliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | |||
6 | |||
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 | |||
12 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil ve dil gelişimi, Dilin fizyolojik temelleri | |
2 | Dil ve konuşma bozukluğunun tanımı, temel kavramları | |
3 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, eğitimleri, eğitimlerinde kullanılan araç- gereç, yöntem ve teknikleri | |
4 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerde tanı, tedavi yöntemleri, yönlendirme ve yerleştirme süreçleri | |
5 | Yaygın gelişimsel bozukluklarının tanımı, temel kavramları | |
6 | Yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, eğitimleri, eğitimlerinde kullanılan araç- gereç, yöntem ve teknikleri | |
7 | Yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerde tanı, tedavi yöntemleri, yönlendirme ve yerleştirme süreçleri | |
8 | Görme engelliliğin tanımı, temel kavramları | |
9 | Görme engelli bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, eğitimleri ve eğitimlerinde kullanılan araç- gereç, yöntem ve teknikleri | |
10 | YIL İÇİ SINAV | |
11 | Görme engelli bireylerin tanı, tedavi yöntemleri, yönlendirme ve yerleştirme süreçleri | |
12 | İşitme engelliliğin tanımı, temel kavramları | |
13 | İşitme engelli bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, eğitimleri ve eğitimlerinde kullanılan araç- gereç, yöntem ve teknikleri | |
14 | İşitme engelli bireylerin tanı, tedavi yöntemleri, yönlendirme ve yerleştirme süreçleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Özel Eğitime Giriş(2005)Atilla Cavkaytar, İbrahim H. Diken,Kök Yayınevi,Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | X | |||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | X | |||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | X | |||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | X | |||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | X | |||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | X | |||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | X | |||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | X | |||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 60 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |