| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İşyeri Eğitimi | MYO 293 | 4 | 6 + 2 | 7 | 8 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN YILDIZ, Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ, Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ, Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER, Öğr.Gör.Dr. KÜBRA ÜÇGÜL, Öğr.Gör.Dr. AYŞE EROĞLU, Öğr.Gör. İSMAİL HAKKI YEMENOĞLU, Öğr.Gör.Dr. ENES KARA, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencileri meslek hayatlarına hazırlamak, kariyer hedeflerini belirlemelerinde yol gösterici olmak ve alanıyla ilgili çalışma yapabilmesini sağlamak |
| Dersin İçeriği | Öğrencinin mesleki eğitimine yönelik kariyer planlaması yapabilmesi, mesleğine yönelik bir konuyu çalışması, araştırması, raporlaması ve sözlü olarak sunması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencinin mesleki ilgisini ve bilgi derinliğini arttırmak | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
| 2 | Bağımsız çalışma yapabilme ve kendi kendine öğrenme becerisi kazandırmak | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Kariyer ve kariyer yönetimi kavramlarını bilmek | Anlatım, Tartışma, | Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Bir raporda veya çalışmada gerekli olabilecek bilgisayar, yazılım, internet ve anket (proje, deney) çalışması yapma becerisi kazandırmak | Anlatım, Tartışma, | Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Meslek eğitimi ile ilgili mevzuat ve uygulamalar | |
| 2 | Meslek eğitimi ile ilgili mevzuat ve uygulamalar | |
| 3 | Çalışma hayatında birey, kariyere ilişkin temel kavramlar | |
| 4 | Kariyer Yönetimi | |
| 5 | Kariyer Yönetimi | |
| 6 | Bireysel kariyer planlama ve geliştirme uygulamaları | |
| 7 | Özgeçmiş Hazırlama Teknikleri | |
| 8 | Mülakat Teknikleri | |
| 9 | Ara sınav Raporu | |
| 10 | Örnek Olay Çözümleri | |
| 11 | Etkili Sunum Teknikleri | |
| 12 | Meslek Eğitimi ile İlgili Güncel Konular | |
| 13 | Sonuç Raporu Sunumu / Çalıştay | |
| 14 | Sonuç Raporunun Değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Bayraktaroğlu, Serkan (2006) İnsan Kaynakları Yönetimi, Sakarya Kitabevi, Genişletilmiş 2. Baskı, Sakarya. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
| 4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
| 6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
| 7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
| 8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
| 9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
| 10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
| 11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
| 12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
| 13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
| 14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencinin mesleki ilgisini ve bilgi derinliğini arttırmak | ||||||||||||||
| 2 | Bağımsız çalışma yapabilme ve kendi kendine öğrenme becerisi kazandırmak | ||||||||||||||
| 3 | Kariyer ve kariyer yönetimi kavramlarını bilmek | ||||||||||||||
| 4 | Bir raporda veya çalışmada gerekli olabilecek bilgisayar, yazılım, internet ve anket (proje, deney) çalışması yapma becerisi kazandırmak |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| 2. Proje / Tasarım | 25 |
| 3. Proje / Tasarım | 25 |
| 4. Proje / Tasarım | 25 |
| 1. Ödev | 100 |
| 5. Proje / Tasarım | 0 |
| Toplam | 200 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Proje / Tasarım | 4 | 6 | 24 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 231 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 8 | ||