| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Okul Öncesi Dönemde Cinsel Gelişim ve Eğitim | CGP 113 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Okul öncesi öğretmenliği lisans düzeyindeki öğrencilerin cinsel gelişim ve eğitimi hakkında bilgi sahibi olmaları. |
| Dersin İçeriği | Cinsel gelişimi ve aşamaları, cinsel eğitim ve aşamaları, cinsel istismar, çocuklarda mastürbasyon, tacizden korunma eğitimi, güven çemberi oluşturma, özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel eğitim. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ders içeriği hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 2 | Cinsel gelişimi ve aşamalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Cinsel gelişim kuramlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Okul öncesinde cinsel eğitimin önemini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 5 | Dünyada cinsel eğitim ve tarihsel gelişimini anlatır | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Türkiyede cinsel eğitim ve tarihsel gelişimini anlatır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Okul öncesi dönemde cinsel davranışlara yönelik tutumları söyler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| 8 | Okul öncesi dönem çocuğunda mastürbasyon ve bu davranışa yönelik gerekli aile ve öğretmen tutumlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 9 | Okul öncesi dönemde cinsel istismar ve bu davranışın çocuk üzerindeki etkilerini ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 10 | Okul öncesi dönemde tacizden korunma eğitimi, izinsiz fiziksel teması reddetme, kandırılmayla baş edebilmeyi anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 11 | Okul öncesi dönemde güven çemberi oluşturma çalışmasını aktarır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 12 | Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel eğitimi açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 13 | Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel gelişimi etkileyen etmenleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 14 | Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarını tacizden koruma eğitimini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, ders içeriklerinin açıklanması, kaynak kitap ve eserlerin tanıtılması, dersin kısa değerlendirmesi | |
| 2 | Cinsel gelişim nedir? Okul öncesinde cinsel eğitimin önemi. | |
| 3 | Cinsel gelişim aşamaları ve kuramsal dayanakları. | |
| 4 | Dünyada cinsel eğitim ve tarihsel gelişimi. | |
| 5 | Türkiyede cinsel eğitim ve tarihsel gelişimi. | |
| 6 | Okul öncesi dönemde cinsel davranışlara yönelik tutumlar | |
| 7 | Okul öncesi dönem çocuğunda mastürbasyon ve bu davranışa yönelik gerekli aile ve öğretmen tutumları | |
| 8 | Okul öncesi dönemde cinsel istismar ve bu davranışın çocuk üzerindeki etkileri (Psikolojik, fizyolojik, sosyal, duygusal açılardan). | |
| 9 | Okul öncesi dönemde tacizden korunma eğitimi, izinsiz fiziksel teması reddetme, kandırılmayla baş edebilme | |
| 10 | Yarıyıl içi sınav | |
| 11 | Okul öncesi dönemde güven çemberi oluşturma çalışması. | |
| 12 | Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel eğitim. | |
| 13 | Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel gelişimi etkileyen etmenler. | |
| 14 | Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarını tacizden koruma eğitimi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
| 4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
| 6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
| 7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
| 8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
| 9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
| 10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
| 11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
| 12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
| 13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
| 14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ders içeriği hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
| 2 | Cinsel gelişimi ve aşamalarını açıklar. | ||||||||||||||
| 3 | Cinsel gelişim kuramlarını açıklar | ||||||||||||||
| 4 | Okul öncesinde cinsel eğitimin önemini tartışır | ||||||||||||||
| 5 | Dünyada cinsel eğitim ve tarihsel gelişimini anlatır | ||||||||||||||
| 6 | Türkiyede cinsel eğitim ve tarihsel gelişimini anlatır. | ||||||||||||||
| 7 | Okul öncesi dönemde cinsel davranışlara yönelik tutumları söyler. | ||||||||||||||
| 8 | Okul öncesi dönem çocuğunda mastürbasyon ve bu davranışa yönelik gerekli aile ve öğretmen tutumlarını açıklar. | ||||||||||||||
| 9 | Okul öncesi dönemde cinsel istismar ve bu davranışın çocuk üzerindeki etkilerini ilişkilendirir. | ||||||||||||||
| 10 | Okul öncesi dönemde tacizden korunma eğitimi, izinsiz fiziksel teması reddetme, kandırılmayla baş edebilmeyi anlatır. | ||||||||||||||
| 11 | Okul öncesi dönemde güven çemberi oluşturma çalışmasını aktarır | ||||||||||||||
| 12 | Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel eğitimi açıklar | ||||||||||||||
| 13 | Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel gelişimi etkileyen etmenleri açıklar. | ||||||||||||||
| 14 | Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarını tacizden koruma eğitimini tartışır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 79 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||